Mine områder
Hjelp
TorunnS
CHAMPION ***

Arbeidsuhell / små ulykker

av TorunnS

Hvordan registrerer dere mindre arbeidsuhell.   Man kutter seg, slår seg med en hammer, gnist på øye uten varige men og lignende. Finnes det et skjema.  Hvor alvorlig skal det være for å sende til arbeidstilsynet.

3 SVAR 3
AndreasS1
CHAMPION **

av AndreasS1

Vi bruker PlusOffice - Hjem 
Følgende blri fulgt opp her: Verneombuds arbeid, Uønskede hendelse, avvik, stoffkartotek, kritiske-maskiner, pårørende og dokument distribuering.  

av Monica Bremtun-Olaussen -

Hei @TorunnS 

 

Registrere skader og sykdom

Når det gjelder registrering av mindre skader, så skal arbeidsgiver sørge for at alle personskader som oppstår under arbeid, blir registrert. Det samme gjelder sykdom som kan skyldes arbeidet eller forholdene på arbeidsplassen. Dette registeret skal være tilgjengelig for Arbeidstilsynet, verneombud, bedriftshelsetjenesten og arbeidsmiljøutvalget.

 

Arbeidstilsynet har en nettside der du kan lese mer om registrering av skader og sykdom. Du finner den her.

 

Melde ulykke

Når det gjelder varsling til Arbeidstilsynet og nærmeste politimyndighet, så skal dette gjøres snarest mulig ved alvorlig personskade eller dødsfall som skjer i forbindelse med arbeid. Hva som defineres som alvorlig personskade kan du finne nærmere informasjon om på nettsidene til Arbeidstilsynet. Det står mer om dette her.

 

Kanskje det er noen andre brukere på Community som kan dele hvordan de løser dette i sin virksomhet? 


Med vennlig hilsen,
Monica/Legal advisor
Gi gjerne en "like" om du synes svaret var nyttig og Godta som løsning hvis jeg besvarte spørsmålet ditt. Dette hjelper andre i Community
Godkjent løsning
wm-obas
CONTRIBUTOR ***

av wm-obas

Det skal fylles ut skjema for RUH (Rapport Uønsket Hendelse) hver gang dette skjer. De skal igjen føres i en logg.  Dette skal være tilgjengelig for alle som jobber med sikkerhet på arbeidsplassen. Vi bruker en egen App for dette. Viktig å bruke disse rapportene til å forebygge lignende hendelser. Det må jobbes daglig for at alle arbeidsoppgaver skal bli utført på beste måte. 

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"