Mine områder
Hjelp
wm-obas
CONTRIBUTOR ***

Fagforeningstrekk korrigering

av wm-obas

Jeg må korrigere en ansatt om har blitt trukket for fagforeningskontingent. Han sa ikke ifra at han hadde meldt seg ut. Må korrigere fra 10.11.2022 t.o.m 25.02.2023.  Dette skal ikke påvirke 2022 siden årsoppgjør er foretatt. Noe som har noen forslag?

5 SVAR 5
wm-obas
CONTRIBUTOR ***

av wm-obas

Nå har fagforeningen tilbakebetalt beløpet og jeg skal returnere det til den ansatte. Den biten er grei. Men så har vi da selve korreksjonen av fagforeningstrekket. Her fikk jeg hjelp til å orden dette. Det var meget komplisert og tok lang tid. Men det ble ikke riktig. Nå er problemet at jeg ikke finner igjen dette på den ansatte unntatt på inntektssammendraget hvor det fortsatt står at han er trukket for fagforeningskontingent. Jeg ser transaksjonene i en HRM-rapport, men ikke i Employee. Siden jeg allerede har fått hjelp en gang med dette, må jeg nå betale for å korrigere dette igjen. Men det jeg ikke skjønner noe av er hva som da ble gjort under den korrigeringen. Her er det mye føringer frem og tilbake, men hva ble resultatet? Det er jo ikke noen bra rapport som viser hva som skjer pr. ansatt av transaksjoner i Employee. Kan noen som er god på Payroll hjelpe meg?

sms
CONTRIBUTOR *

av sms

Hei 🙂
Det samme har skjedd med meg, og den fagforeningen tilbakebetalte det som var trukket direkte til den ansatte. Tenker det er best praksis å ta kontakt med den aktuelle fagforeningen for å høre hvordan de tenker er beste løsning. mvh Silje 

wm-obas
CONTRIBUTOR ***

av wm-obas

Ja men hvordan førte du da bort trekket på inntektssammendraget? 

Nadja
CONTRIBUTOR *

av Nadja

Hej,

Jag skulle ta kontakt med Fagforeningen. Du har ju betalat in det du dragit på lönen till dom.

Om det är så att det dragits och betalats in för mycket så måste ju det mest naturliga vara att fagföreningen återbetalar det till den anställde.

Mvh Nadja

wm-obas
CONTRIBUTOR ***

av wm-obas

Ja den biten er grei. Men hvordan korrigerer jeg fagforeningstrekket i Payroll? Det skal jo da føres i 0,- på inntekstsammendraget. Har fått hjelp av kundeservice til å utføre denne korreksjonen, men den ble ikke riktig. Står fortsatt at han er trukket for fagforening på inntektssammendraget, men finner ikke igjen noen ting i Employee. 

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"