Mine områder
Hjelp
Ann Kristin S. Olsen
CONTRIBUTOR ***

Foreldrepermisjon og avvikling av ferie.

av Ann Kristin S. Olsen

En av våre ansatte skal ut i foreldrepermisjon i løpet av juni. Så har et lite spm vedr avvikling av ferie og utbetaling av lønn. 

Vi utbetaler lønn i 11 måneder og utbetaler feriepenger i juni (med trekk for 5 uker ferie etc) slik at de ansatte da har full lønn i 11 mnd uavhengig av når de avvikler ferie. 

Den ansatte er ferdig med permisjonen i slutten av januar 2021, men avvikler overførte feriedager fra 2020 + noe av 2021-ferien fom februar. Den ansatte skal vel da regnes som tilbake i jobb, og ha utbetalt lønn fom februar 2021 fra oss? Tenker jeg rett her? ( Vi forskutterer ikke lønn under permisjon. Det får den ansatte fra NAV)

1 SVAR 1

av Monica Bremtun-Olaussen -

Hei 

 

Her er det en del nyanser. For å være sikker på at du får riktig svar, er min anbefaling at du kontakter vår support ved å ringe oss på 09101 eller sende mail til:  Visma Lønn: lonn@visma.no eller Huldt og Lillevik: support.hl@visma.com.


Med vennlig hilsen,
Monica/Legal advisor
Gi gjerne en "like" om du synes svaret var nyttig og Godta som løsning hvis jeg besvarte spørsmålet ditt. Dette hjelper andre i Community
Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"