Mine områder
Hjelp
Mathews A
CONTRIBUTOR **

Interne møter med dyr middag og skatteplikt

av Mathews A

Hei,

Jeg har en situasjon hvor jeg er litt i tvil om følgende måltid blir skattepliktig eller ei. En avdeling har et internt møte (heldags møte) utenfor kontoret og avslutte med en dyr middag (ca 3500 kr per person). Lederen mener at dette er arbeidsmiddag og skal ikke beskattes mens jeg lurer på om rimelighets grense er brutt når vi snakker om kr 3500 per person med dyre vin og noe drink. Hva synes dere? Kan dette ses som tjenesteutgift og være skattefritt?

Spørsmål er også om det hadde vært et årlig styremøte hvor møte holdes på et hotell og avsluttes med en tilsvarende dyr middag. Vil det komme under tjeneste middag og være skattefritt for deltagere?

Mvh

Mathews

2 SVAR 2
Silje G
CONTRIBUTOR ***

av Silje G

Du kan nok få noen innspill her Sommerfest arrangert av arbeidsgiver - skattefritt... - Visma Community

Jeg ville nok tenkt at dette var en "fagdag" og at det sannsynligvis er skattefritt, men hadde kontaktet rådgiver for å dobbeltsjekke. 

LNO
CHAMPION ***

av LNO

Hei - jeg har vært i lignende situasjon i tidligere jobb, og tok kontakt med advokater om dette. Så lenge det er en rimelig utgift så er det ikke skattepliktig. Hva som er rimelig, er dessverre ikke definert i regelverket. Men 3500 per pers vil nok ikke skattemyndigheten anse som rimelig. 

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"