Mine områder
Hjelp
Toril Dyrhovd
CONTRIBUTOR *

Kunde mottar 2 fakturaer i sin nettbank med samme forfallsdato. Avtalegiro og e-faktura

av Toril Dyrhovd

Hei
Vi startet med Visma Financial i januar. Kunder som hadde avtalegiroavtale fra før, får nå også tilsendt faktura som e-faktura. Det vil si at de har to fakturaer til forfall på samme dato i sin nettbank.
Vi får av den grunn mange doble innbetalinger fra våre medlemmer. (de mottar kun en faktura).
Er dette noe som må løses i kundens bank, eller er det feil at faktura vises både som e-faktura og avtalegiro. Godkjenner de e-faktura først vil avtalegiro også bli belastet ved forfall da dette er en automatisk belastning av faktura.
Jeg er klar over at en faktura vises i flere banker og at den forsvinner fra forfallsregister når den blir belastet i en av bankene.

TorilDyrhovd_0-1646822033554.png

3 SVAR 3
Toril Dyrhovd
CONTRIBUTOR *

av Toril Dyrhovd

Norsk psykologforening, Ecit Capstone - tenker du at jeg skal ta det direkte med Ecit?

emiliedamaas
VISMA

av emiliedamaas

Ja, jeg vil anbefale deg å ta saken med Ecit da det ser ut som de andre integrasjonsløsninger mot Visma for elektronisk distribusjon enn de løsningene vi i VFS leverer. 

emiliedamaas
VISMA

av emiliedamaas

Hei Toril. Har du navn på oppdragsgiver på fakturaen så skal jeg forsøke å hjelpe deg videre

Vh

Emilie