Mine områder
Hjelp
Anonymous
Ikke relevant

50 % sykemeldt før 100 % permittert. så 100 % sykemeldt

av Anonymous (Oppdatert ‎17-04-2020 17:54 ( )

Jeg la inn spørsmål om dette for noen dager siden, men ingen har svart. Nå har jeg via omveier fått svar fra NAV om at jeg skal sende inn a-melding om at denne personen er 100 % sykmeldt fra dato til dato.

Men det får jeg ikke gjort siden hun er registrert som permittert disse datoene. Ber om at noen i Visma forteller meg hva man skal gjøre når NAV sier man skal gjøre noe som H&L ikke takler. På forhånd takk. 

 

1 SVAR 1

av Elin Hammerud

Hei @Anonymous 

Beklager at du ikke har fått svar før.

Sykefravær blir ikke rapportert i A-meldinga, men du kan allikevel registrere det i fraværet sammen med permitteringa.  Permitteringa blir innrapportert til A-ordningen. Du kan registrere begge deler, men du kan ikke la permitteringa ligge åpen når du skal registrere ett nytt fravær, så sett en tildato. Du kan legge inn en ny linje med åpen permittering dagen derpå, etter du har registrert sykefraværet.   

Inntektsmelding sendes som før med 16 dagers arbeidsgiversperiode.  

 

 

Diskusjonsforumet er hovedsaklig for at dere kunder kan hjelpe hverandre. For kontakt med support er det tryggeste alternativet å ringe inn på 09101 eller sende mail til support.hl@visma.com for å få svar, selv om vi prøver å svare her også 🙂 

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"