Mine områder
Hjelp
Charlott1
CONTRIBUTOR ***

A-melding ikke overført til Altinn.

av Charlott1

Hei.

 

Jeg for ikke sendt A-melding til Altinn. Noen tips til hva det kan være/jeg har gjort feil.

Ny på systemet.

7 SVAR 7
Jorunn
CONTRIBUTOR ***

av Jorunn

Det finner du under periodens lønn - Bestille a-melding avstemmingsrapport.

Jorunn
CONTRIBUTOR ***

av Jorunn

Hvis du går til Verktøy - Altinn -Altinn innsending og ser på skjema - høyreklikker på den linje skal du få opp en melding.

 

Jorunn
CONTRIBUTOR ***

av Jorunn

Hei - får du noen feilmelding?  

 

Charlott1
CONTRIBUTOR ***

av Charlott1

Nei, ikke feilmelding. Når jeg marker linjen og trykker "send" så hender ingen ting.

Godkjent løsning
Charlott1
CONTRIBUTOR ***

av Charlott1

Når fikk jeg det til men det har dukket opp et annet spørsmål.  i bruker dokumentasjonen for årsavslutning i punkt 2.6 står det at man skal hente rapporten A-melding avstemming (A07) via Altinn retur? Hvor finner jeg dette? I H&L eller i selve Altinn? Under punkt 2.7 står det at man skal velge oppgaven Rapporter-Avstemming-A-melding oppsummering, dette valget har jeg ikke.

Mette Helene Solø1
CHAMPION **

av Mette Helene Solø1

Når det gjelder A-melding oppsummering så ligger den på Rapporter, A-melding. Der har du både A-melding oppsummering og A-melding personoppsummering.

Mette Helene Solø1
CHAMPION **

av Mette Helene Solø1

Når du er inne i Huldt & Lillevik, Periodens lønn og ser nesten nederst i listen, under A-melding så står det Bestille a-melding avstemmingsrapport.

 

Hvis du  bestiller for 1 og 1 mnd av gangen så kan du huke av for Arbeidsforhold. Så jeg pleier å gjøre det, og så avslutte med 1 liste for hele året til slutt. For da er det enkelt å avstemme skattetrekk og arbeidsgiveravgift.

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"