Mine områder
Hjelp
Anonymous
Ikke relevant

Begynt dato Ansettelsesforhold

av Anonymous

Er det flere enn jeg som har problemer med denne datoen etter årsskiftet når ansatte bytter stilling internt?

Hver gang jeg legger inn nytt Arbeidsforhold på en person blir daoten for Ansettelsesforholdet endret. Jeg mister historikken som forteller når den ansatte begynte sitt ansettelsesforhold. Kan ikke bruke ansiennitetsdatoen fordi mange hos oss har vært ansatt før og fått beholde tidligere ansiennitet.

8 SVAR 8
TorunnS
CHAMPION ***

av TorunnS

Takk,  jeg gjorde det same, men på fane to, fungerte det også

Det var bare så rart for han har jo samme stillingsprosent som han alltid har hatt.

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei

Jeg gikk inn på fane 1- Person på den aktuelle ansatte (klikket bare enter) og så lagret det igjen. Da ble stillingsprosent og fastlønn oppdatert med det nye stillingsforholdet.

 

TorunnS
CHAMPION ***

av TorunnS

ette rettet seg heldigvis da jeg gikk inn i personbildet og lagret dette på nytt

 

Jeg har fått samme problemstilling.

Hvordan gjorde du dette?

Hva betyr at du gikk i nn i personbildet og lagret det på nytt?

 

mvh

Torunn

Hanna Eid
VISMA

av Hanna Eid

Hei! 

Det er nok ikke overgangen til nytt år som er utfordringen, men endringene som er gjort i forbindelse med overgangen til å kunne ha flere arbeidsforhold på ett og samme ansattnummer. 

Vi ser at dette har gjort at datospeilingen fra fane 2 til fane 1 kan være noe ustabil. 

Dette er meldt til utvikling, så de vil se på dette til neste versjon (5.17.2) som kommer i månedsskiftet april/mai.

 

Mvh

Hanna

Visma/Huldt & Lillevik

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Ja, jeg har også hatt noen overraskelser med stillingsprosenten. Har hatt et par tilfeller der ansatte plutselig står med 0 i stillingsprosent selv om jeg har lagt inn nytt stillingsforhold etter at jeg avsluttet det gamle, og da får de jo ikke fastlønn! Dette rettet seg heldigvis da jeg gikk inn i personbildet og lagret dette på nytt, men den ene gangen var midt i lønnskjøring så det var nær på at en av de ansatte ikke fikk lønnen sin. Nå må jeg gå gjennom alle 280 ansatte og sjekke at alle har korrekt startdato på sitt arbeidsforhold 😞

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Er helt enig. Må kunne bli enklere enn å måtte flytte fram og tilbake i faner.  Syns det er blitt mye ulogisk etter nytt år.  F eks også ved endring av prosentstilling.

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Ja, jeg kan det. Men det oppleves som helt ulogisk at jeg skal måtte gjøre det hver gang noen bytter stilling internt.

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Du kan overstyre den på fane 1 etter du har lagt inn arbeidsforholdet.

 

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"