Mine områder
Hjelp
Solbjørg Sørvik Blix
CONTRIBUTOR *

Bilgodtgjørsle

av Solbjørg Sørvik Blix

Eg får ikkje opp satsen på lønnsarten for trekkpliktig bilgodtgjørsle, kun antall og beløp når eg registerer bilgodtgjørsle på ein ansatt. Aktuelle satser er registrert under kartotek/offentlige satser. Kor kan eg endre dette?

9 SVAR 9
Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Har samme problemet som Solbjørg og Iren, får ikke opp noen lønnarter å velge mellom. Antar derfor det må være en feil i systemet? Beregning og beløp blir riktig under periodens lønn, men satsen for skattepliktig kjøregodtgjørelse vises ikke.

Nils Fossum
ACTIVE CONTRIBUTOR *

av Nils Fossum

Se svaret til Wenche den 09.01. Følg lenken og klikk på "Produktnotat PDF" i lille skrift. Der ligger beskrivelsen av både hvordan lønnsartene må være satt opp og hvoran man til slutt lager koblingen under faste lønnsarter.

Iren Solem
CONTRIBUTOR **

av Iren Solem

Jeg får heller ikke opp noen valg under faste lønnsarter. Har satt opp riktig, for det fungerte som det skulle i år. Men det kommer kun opp antall km og totale beløpet - ikke selve satsen for skattepliktig kjøregodtgjørelse. Antar vi "sliter" med det samme problemet Solbjørg.

Solbjørg Sørvik Blix
CONTRIBUTOR *

av Solbjørg Sørvik Blix

Ein liten feil i kommentaren min over, ikkje kartotek/offentlige satser men kartotek/faste lønnsarter 🙂

 

Solbjørg Sørvik Blix
CONTRIBUTOR *

av Solbjørg Sørvik Blix

Takk for tilbakemelding, men eg får ikkje heilt svar på spørsmålet mitt. I bildet kartotek/offentlige satser får eg ikkje opp lønnsart 66 som eg har for trekkpliktig bilgodtgjørelse når eg klikker på pila til høyre for ordinær men valget lag ny. Skal eg lage ny? Lager eg eg ikkje ny lønnsart då?

 

Nils Fossum
ACTIVE CONTRIBUTOR *

av Nils Fossum

Det er i dette bildet man kobler sammen lønnsarten trekkfri bilgodtgjørelse med den trekkpliktige. Her angir man hvilke lønnsartnummer man har på disse to lønnsartene. Er de satt opp riktig vil man da få den trekkpliktige delen automatisk beregnet. Man puncher altså ikke noe på denne lønnsarten manuelt. For bilgodtgjørelse utbetalt fra 2017 er den trekkpliktige delen kr. 0,60 per kilometer selv om kjøringen har skjedd i 2016.

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei.

Dette er omtalt i produktnotatet til versjon 5.16.2 som du finner her.

Mvh
Wenche Jacobsen 

Solbjørg Sørvik Blix
CONTRIBUTOR *

av Solbjørg Sørvik Blix

Eg har prøvd dette òg, men som du ser på vedlegget så får eg ikkje valg om nokre lønnsarter her. Eg skal vel ikkje velge lag ny?

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei,

Du må gå til Kartotek / Faste lønnsarter - nederst på siden ser du skattepliktige kjøregodtgjørelser - så velger du lønnsarten inn under nedtrekkspilen. lagre.

Da kommer skattepliktig kjøregodtgjørelse autmatisk inn på de ansatte.

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"