Mine områder
Hjelp
lisois2
CONTRIBUTOR ***

Feil skattetrekk - har tabell med trekker prosent

av lisois2

Har hentet inn skattekort på en ny ansatt. Han har fått tabelltrekk, men skatten går til prosenttrekk. Noen som har vært borti i dette ?

7 SVAR 7
roarhaug
CONTRIBUTOR *

av roarhaug

To muligheter.  1.) Kartotek; Personer er muligens avkrysset for biarbeidsgiver for vedkommende arbeidstaker. 2.) Under Lønnsarter er det mulighet for å velge Skatt nedtrekksmeny: Tabelle eller Prosent eller nei

lisois2
CONTRIBUTOR ***

av lisois2

Personen har tidligere vært ansatt hos oss, men det er mange år siden - så var registrert i H&L fra tidligere. Kan ikke se at det henger igjen noe rart på han. Det er IKKE krysset av på biarbeidsgiver på han. Skjønner ikke helt det med skatt og nedtrekksmeny. Dette kan vel ikke endrer på personnivå. Har jo mange andre med tabell som ligger riktig .

roarhaug
CONTRIBUTOR *

av roarhaug

Ikke personnivå nei, men under lønnsarter, du må sjekke hvilken lønnsart du brukte på arbeidstakeren som fikk prosenttrekk for å finne aktuelle lønnsart.  Under lønnsarter finner du vinduet; Grunnlag her ligger nedtrekksboksen Skatt hvor du kan velge. Er usikker på om dette er løsningen. 

lisois2
CONTRIBUTOR ***

av lisois2

Det er nok ikke løsningen, da denne personen har akkurat de samme lønnsartene som alle vi andre har. Må nok ta en telefon til support tenker jeg. Tusen takk!

 

roarhaug
CONTRIBUTOR *

av roarhaug

Et siste forslag; under person kan du velge Tabelltype her skal de ikke være valg 9: Prosent / frikort men 1: Månedstabell eller annet tabellvalg

Anita Sølna1
CONTRIBUTOR ***

av Anita Sølna1

Sjekk at ikke det er krysset av for biarbeidsgiver.

lisois2
CONTRIBUTOR ***

av lisois2

Det har jeg og det gjør ikke det heller "dessverre"...

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"