Mine områder
Hjelp
Wenche Merete Lamo
CONTRIBUTOR ***

Feilinnberetning OTP året 2015

av Wenche Merete Lamo

Hei!

Har innberettet for mye OTP for året 2015, feilberegnet tall pga. trekk ansatte.

Hvordan får jeg korrigert dette når året 2015 er avsluttet. Kan jeg sende a-melding manuelt via altinn?

MVH Wenche

Wenche
5 SVAR 5
Hanna Eid
VISMA

av Hanna Eid

Hei Trond!

Dersom korreksjonsbeløpet er høyere enn opprinnelig innberettet beløp for den aktuelle virksomheten, vil dere få et brudd på forretningsregel 183. Dette er en retningslinje som dere må følge opp, og kontrollere dersom den ikke er riktig. Retningslinjene vil ikke bli fulgt opp av EFF. Jeg tenker at så lenge dere ikke havner i minus på OTP i løpet av året, så bør det gå greit.

 

Mvh

Hanna

Visma/Huldt & Lillevik

Trond Hollås
CONTRIBUTOR ***

av Trond Hollås

Hei!

Hvis korreksjonsbeløpet overstiger beløpet som er innrapportert i en periode, får vi da feilmelding på dette og må fordele korrigeringen på flere måneder tilbake i tid?

Trond

Wenche Merete Lamo
CONTRIBUTOR ***

av Wenche Merete Lamo

Takk for svar Hanna!

Ble litt utålmodige før vinterferien og korrigerte dette manuelt i altinn. Så nå har vi prøvd det også!

 

MVH Wenche HLT

Wenche
Hanna Eid
VISMA

av Hanna Eid

Hei!

Dette kan du rette i fra lønnssystemet, under Periodens lønn | A-melding korreksjoner.

Du finner veiledning til hvordan denne brukes under Hjelp | Produktnotat.

Ha en fin dag!

 

Mvh

Hanna

Visma/Huldt & Lillevik

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei Hanna,

Dette er en gammel diskusjon. Jeg hadde fått et svar på et annet forum i visma men på feil lønnssystem.

Her kommer spørsmål

Vi har innberettet for mye otp i august 2020. Hvordan kan vi rette opp i november? Bør vi sende en korreksjon i a-melding? Kan vi rette opp i november lønn beløp som ble for mye innberettet i august?

 

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"