Mine områder
Hjelp
Lisbeth H
CONTRIBUTOR ***

Feilmelding 108 Opplysninger om arbeidsforhold mangler

av Lisbeth H

For januar 2019 får jeg plutselig feilmelding på 3 fastlønnede (har 30 stk) som har jobbet i lang tid - altså ingen tidligere feilmeldinger? Jeg kan heller ikke se hva som er galt når jeg sjekker arbeidsforhold sendt inn i Altinn, alt står registrert på de som vanlig?

Det dukket i tillegg opp feilmelding på 1 stk timelønnet som det ikke har vært problemer med før, samt på en som var meldt sluttet i november 2018 (ser på avstemmingen fra nov. at sluttdato er registrert i Altinn.

Kommer disse feilmeldingene pga ny versjon? Hvordan får jeg fikset det? Veldig irriterende... 😞

5 SVAR 5
Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei

jeg hadde noe liknendes for et år siden. Jeg kontaktet support og de gav meg et script som jeg måtte kjøre.

Så jeg vil anbetale deg å kontakte support.

Lisbeth H
CONTRIBUTOR ***

av Lisbeth H

Hei og takk for svar. 🙂

Jeg har ikke supportavtale... Ikke interessant å betale for det når de eneste gangene jeg har bruk for det er når det oppdateres til ny versjon og det faktisk er systemet sin skyld at ting går galt...  Veldig kjeldelig! 😞

TorunnS
CHAMPION ***

av TorunnS

Ja det er utrolig kjedelig og nokså uetisk synes jeg, at vi skal måtte betale support for å rette opp feil som systemet lager.

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei, vil bare informere om at support vedr. feil i systemet er en rett alle har i henhold til vedlikeholdsavtalen. Dette er noe som ikke vil bli fakturert.

Lisbeth H
CONTRIBUTOR ***

av Lisbeth H

Kjempeflott - takk for info. 🙂

 

Ringte A-meldingen og fikk rettet opp disse manuelt via Altinn. Dette var ansatte som jeg hadde  byttet avdeling på for 2-3 år siden, til tross for at sluttdatoer ble satt helt riktig tilbake da, så har det likevel blitt innrapportert på to avdelinger samtidig... Da de nå kun ble innrapportert på èn avdeling reagerte Altinn - må ha vært en bug i 2018 da, som har blitt korrigert i årsoppgjørsversjonen nå - forhåpentligvis får jeg ikke samme problemet i februar... 🙂

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"