Mine områder
Hjelp
Anonymous
Ikke relevant

Flytte database

av Anonymous

Jeg har forsøkt å flytte H&L Lønn 5.0 databasen til en ny server, men det stopper ved at H&L sier at jeg må komme tilbake senere, da "databasen oppdateres".

Dette på tross av at databasen er den samme som før (gjenopprettet backup) og er av siste versjon.

Hva er beste måte å flytte databasen og knytte H&L mot den nye plasseringen?

1 SVAR 1

av Øyvind Rogneslien

Hei, hensikten med denne feilmeldingen er at hvis en bruker holder på å oppgradere databasene, skal andre brukere få denne beskjeden hvis de prøver å logge inn når dette pågår.

I ditt tilfelle så har den statusen tydeligvis blitt hengende selv etter oppgraderingen. For å rette dette kan du starte programmet "Sjekk Registry" som følger med H&L Lønn, trykke på Fil-menyen øverst, og Om Programmet. Når den boksen popper opp, skal du skrive i blinde LOCKMEUP

(Det er et usynlig tekstfelt i den om Programmet boksen, så du ser ikke at bokstavene kommer på skjermen.)

Du vil da få en dialogboks som sier "Verdier i LockedOperations ble slettet." Da kan du lukke dette programmet og starte Lønn igjen på vanlig måte. Hvis dette ikke virket, så ring oss på 09102 og velg Teknisk innvalg.

 

mvh H&L Teknisk

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"