Mine områder
Hjelp
Anonymous
Ikke relevant

GDPR - Sletting av tidligere ansatte

av Anonymous

Hvordan får man slettet ansatte som sluttet for mer enn 10 år siden slik at man oppfyller kravet i GDPR om å ikke oppbevare personopplysninger man ikke har rett til?

 

7 SVAR 7
Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Jeg har fått svar fra support at jeg må slette hele årene først, men jeg mener det ikke er en akseptabel løsning. Jeg vil jo ikke slette informasjon vedr. de som fortsatt er ansatt. Det må være mulig å hente ut historiske tall på de som fortsatt er ansatt.

TorunnS
CHAMPION ***

av TorunnS

Enig i det.

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Tenkte at dette er en aktuell problemstilling som gjelder alle, men ser ut som jeg må melde sak til support for å få svar på spørsmålet.

Rebekka Bjånesøy
CHAMPION *

av Rebekka Bjånesøy (Oppdatert ‎11-04-2018 09:56 av Rebekka Bjånesøy )

Kan du ikke slette hele årene da? Trenger ikke så mye gammelt. Tror ikke du får slettet deler av år/enkeltpersoner på den måten, det vil jo tulle til rapporter ol.

TorunnS
CHAMPION ***

av TorunnS

Vet du hvor mye gammelt vi trenger.

Jeg trodde egentlig vi måtte ha 5 eller 10 år?

 

 

Ikke minst fordi ligningsmyndighetene kan gå ganske mange år tilbake på folk og etterligne dem.

Da er det jo dumt hvis vi har slettet, så får vi ikke hjulpet dem med informasjon.

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Siste beskjed jeg har fått nå er at jeg skal slette alt på ansatte som har sluttet for mer enn 5 år siden, mens for de som fortsatt er ansatt tar vi vare på 10 år.

TorunnS
CHAMPION ***

av TorunnS

Jeg lurer ogsaa paa om det er 10 aar...

 

Visma/Huldt ogLillevik sa paa et kurs jeg var paa  i 2017 at  vi burde ta vare paa ca 3-4 aar.

Eldre enn det burde vi slette.

Ble veldig usikker jeg da.

Trodde vi skulle beholde 10 aar

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"