Mine områder
Hjelp
Trine Amundsen
CONTRIBUTOR **

Håndtering av naturalytelser uten lønnsutbetaling - får 278-feil vedr. forskuddstrekk

av Trine Amundsen

Har en ansatt med EK-tjeneste (og egensparing OTP), men som ikke er i jobb nå (permisjon). Han har ingen ting til utbetaling, men de faste transaksjonene ligger jo der uansett. Dette gjelder også en som har sluttet, men som fremdeles skulle vært trekt noen kroner for egensparing OTP...

Har prøvd å korrigere negativ lønn ved å taste inn 198 og minusbeløp, som det står i artikkelen til Kenneth Skogen 21.04.20. Utbetalingen blir da 0,- kr - men da jeg sender inn A-meldingen, får jeg forretningsregel "278 Forskuddstrekk for inntekstmottaker er feil. Sum forskuddstrekk for måneden må være 0 eller et negativt beløp." Hva gjør jeg...? Skulle helst ha visst dette i dag... noen som kan gi meg et godt tips?

2 SVAR 2

av Liv Marit Høiby

Hei, da må du korrigere skattetrekket vekk, eller flytte det til en annen mnd. Se brukertips https://community.visma.com/t5/Brukertips-i-Huldt-Lillevik-Lonn/Korrigere-forskuddstrekk-brudd-pa-fo... 

Ronny Årdal
PARTNER

av Ronny Årdal (Oppdatert ‎01-12-2022 19:59 av Ronny Årdal PARTNER )

Beklager, såg ikkje at det var HL Lønn, la inn eit svar om å rette feilen i Payroll. Så tok vekk svaret, hadde ein kunde med samme feil i Payroll i dag. Der måtte vi korrigere det med eit forskudd og eit ekstra skattetrekk for å få skattetrekket til å gå i null.

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"