Mine områder
Hjelp
Anonymous
Ikke relevant

Hvordan installere HLLonn_5.0_WSSsetup_x64.exe silent

av Anonymous

Hei

Jeg vil gjerne deploye HLLonn_5.0_WSSsetup_x64.exe på Citrix App server.

Vi har tidligere kun kjørt in .reg instillingene, men dette fungerer dårlig etter 5.12 ser det ut til.

 

Hva er korrekte silent install parametre for å installere klienten så vi kan automatisere deployment?

Det antydes at: HLLonn_5.0_WSSsetup_x64.exe /S /v /qn burde fungere, men det ser ikke slik ut.

 

Jeg trenger angi install path også.

4 SVAR 4

av Vidar_Teknisk_Avd

Lønn 5 støtter ikke silent install på noen måte.

 

Jeg er ikke helt enig, har i flere år nå oppgradert med følgende parameter: /V/qb+

 

Det er mulig du har det, men det er ikke støttet eller supportert av Visma.

nim
CONTRIBUTOR ***

av nim

Beklager å svare å en så gammel tråd, men har funnet svaret og google tar meg hit og sikkert andre som lurer på det samme

Løsningen er å ikke ha mellomrom etter /v
/V/qb+ skal fungere, men /V /qb+ vil ikke fungere
Må man ha mellomrom så kan man fint bruke " f.eks. /v"ting her"

Angående spesifisering av installpath og andre ting så har jeg denne listen med parameter som er hentet fra msi filen og som trolig🙈 fungerer:
INSTALLDIR,INSTALLMDAC,HLLONNDOCFOLDER,ISSHOWMSILOG,IS_SQLSERVER_DATABASE,CUREADDBSERVER,CUREADDBUSER,CONNECTIONSTRING,SELECTEDINDEX,HLLONNDOCFOLDER,READWINNTAUTH,INSTALLDIR,READDBNAME,ISACTIONPROP2,ACCESSMETHOD,READSQLAUTH,CUCONNECTIONSTRING,CUHLLONNDOCFOLDER,CUINSTALLDIR,CUREADDBNAME,READDBSERVER,READDBUSER,CUREADSQLAUTH,CUREADWINNTAUTH,CUSELECTEDINDEX,IS_SQLSERVER_SERVER,IS_SQLSERVER_USERNAME

Hadde bare behov for å få endre sql server under installen og til det fungerte IS_SQLSERVER_SERVER så jeg har ikke testet noe annet og gir ingen garanti om at de andre fungerer

Eksempel:
HL5_K_Setup_x64 /V"/qn IS_SQLSERVER_SERVER=MinServer\SQLEXPRESS"

For uninstall så kan man bruke denne:
HL5_K_Setup_x64.exe /x /v"/qn"

Avslutter med en kommentar til visma.
Det at visma ikke supporterer silent install er noe dere burde prioritere å fikse, det gjør hverdagen til alle som installerer og oppdaterer produktene deres ufattelig mye lettere og fjerner en kilde til feil.

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"