Mine områder
Hjelp
Cecilie Willard
CHAMPION *

Når fases Huldt&Lillevik ut?

av Cecilie Willard

Hei,

Jeg har fått en epost fra en av deres partnere om at Huldt&Lillevik fases ut, og at tiden er inne for å bytte lønnssystem. Det står ingen datoer i denne eposten, så jeg lurer på når det er tenkt at Huldt&Lillevik fases ut?

Cecilie

9 SVAR 9
Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei Lene, 

 

Takk for praten! La oss holde kontakten ila Mai, for å finne riktig vei videre for dere.

 

Mvh,

Torstein Stølan

 

 

 

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Nå har vi fått melding fra vår leverandør om at Huldt & Lillevik har sluttdato 31.12.2022. Det skal bli kjekt med et helt nytt og moderne system 😀.

Mari Barlund
VISMA

av Mari Barlund

Hei 😊

Det er riktig at Huldt & Lillevik på sikt skal fases ut, men det er ikke kommunisert ut noen dato enda. Pr. nå jobber vi med kartlegging og informasjonsbygging, og vil informere kundene våre når dette er på plass. Ut i fra det vi vet pr. nå, vil informasjon om sluttdato bli sendt ut bolkvis fra Visma eller din Visma-partner i løpet av de kommende månedene, og senest ila året. 

 

Grunnen til at det skal fases ut er fordi vi har utviklet et nytt lønnssystem som ligger i skyen; Visma.net Paryroll. Dette er bygget på erfaringer fra både Visma Lønn og Huldt & Lillevik og er neste generasjons lønnssystem. Vi ser at markedet er i en stor endring, og interressen og behovet for skybaserte løsninger er stor. Med et skybasert lønnssystem vil du kunne dra nytte av flere funksjoner, både når det gjelder automatikk og intergrasjoner. I tillegg vil du slippe å tenke på installering av nye versjoner, og bekymre deg for om dataene er godt nok sikret - alt dette ligger automatisk i løsningen

 

Vi vil selvfølgelig hjelpe dere med overgangen og gi dere god informasjon på veien 😊

Ønsker du ta en titt på Visma.net Payroll allerede nå, finner du mer informasjon på visma.no/lonnssystem. Her finner du blandt annet en liten demo på lønnsystemet og webinarer du kan melde deg på for enda mer informasjon 🙌

Siri Klovning Fuglestad
CONTRIBUTOR **

av Siri Klovning Fuglestad

Vi har fått svar tidligst 31.12.2022

Enel051
CHAMPION ***

av Enel051 (Oppdatert ‎05-05-2021 09:12 av Enel051 )

Forkastelig av visma å tvinge oss over på en ny løsning, og om det skal være til visma sine løsninger så er det skyhøye engangskostnader! De bør skjemmes! På grensa til svindel. Oppfordrer alle til sjekke andre leverandører av lønnssystemer, så langt ser det ut til å koste svært mye mindre å bytte leverandør!

Mari Barlund
VISMA

av Mari Barlund

Hei @Enel051 😊
Grunnen til at Huldt & Lillevik fases ut er fordi systemet ikke lenger tilfredstiller markedets behov til lønnssystem. Fordelene med skyløsninger er også mange, som f.eks. at det altid vil være oppdatert ihht. lover og regler, automatiske oppgraderinger (som også innebærer at feil kan rettes kjappere), mulighet for mer automatiske intergrasjoner (API'er) mot andre systemer, moduler hvor de ansatte kan registrere timer, fravær og reiseregninger på egenhånd og ikke minst muligheten til å jobbe fra hvor man ønsker. 
I tillegg er det en økende risiko for alvorllige sikkerhetsbrudd i samfunnet i dag, men med en skyløsning er sikkerheten ivaretatt via levrandør. 
 
I vurderingen av hvilke produkt man skal velge, er det også viktig å ha med seg hva som ligger av muligheter i løsningen, i tillegg til å se på de kostandene som kommer i tillegg til et Windows-basert system; oppgraderinger, teknisk bistand i form av f.eks. script, samt eksterne time-, fraværs- og reiseregningssystemer.

 

Du står selvfølgelig fritt til å se på andre systemer, og også velge et annet system enn Visma.net Payroll 😊 Velger dere allikevel å gå for Visma.net Payroll, kan vi love dere en trygg overgang hvor dere blir fulgt opp av en konsulent, den samme gode supporten dere kjenner i dag og et system som alltid vil ligge i front når det gjelder utvikling av ny funksjonalitet og muligheter.

Enel051
CHAMPION ***

av Enel051

Irritasjonen grunner i måten og metoden Visma bruker for å gjøre dette. Jeg begynte i denne jobben for 3 år siden. H&L imponerte meg overhode ikke da det er gammeldags og svært lite brukervennlig og det virket ikke som Visma prioriterte noen endring i H&L heller. Nettopp av disse grunnene har jeg spurt om levetiden til H&L på kurser de siste årene. OG svaret har vært at det skal eksistere... Egentlig ble jeg overraske over dette, og "stolte" egentlig ikke på svaret. Jeg er derfor IKKE overrasket over det som nå skal skje. Er helt enig i at dette bør legges ned, men det handler om fremgangsmåten til visma. Plutselig tvinger dere oss H&L kunder over på andre løsninger som dere skal ha klekkelig betalt for å gjøre. Det er forkastelig. Hadde jeg fått skikkelig svar på spm mitt, at H&L vil fases ut om ikke mange år, så hadde vi sluppet å sløst vekk ressurser på H&L når vi kunne satt i gang med nytt system tidligere. I tillegg skal vi måtte ut med skyhøye engangskostnader for å gjøre et bytte dere tvinger oss til?? 20 000 kr for et firma og 40 000 kr for 3 firma! Hvordan kan dere forsvare disse summene?!

TorunnS
CHAMPION ***

av TorunnS

H&L kunder som går over til  et annet Visma-system burde få en klekkelig rabatt på engangssummene. Man har betalt for et lønnssystem.  Visma kjøpte H&L og siden har det omtrent ikke vært noen utvikling. Det ser ut som om kjøpet ble gjort for å kvitte seg med en konkurrent og dette til skade for H&L sine kunder som nå blir tvunget til en ny engangsinvestering.

Enel051
CHAMPION ***

av Enel051

Helt enig!

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"