Mine områder
Hjelp
Ørjan Bueklev
CONTRIBUTOR ***

Oppslag på lønnsarter - vanskelig å lese info'en i skjermbildet

av Ørjan Bueklev

Jeg bruker Cloud-løsningen av Huldt&Lillevik (versjon 5.16.1(1338) ).

På den kunden med flest ansatte (27 i person-kartoteket) så er skjermbildet for lønnsarter vanskelig å lese/bruke, se vedlagte skjermbilde. På andre kunder er ikke dette noe problem.

Hva kan dette skyldes? Er det noen innstillinger jeg kan endre?

Det er mulig å utvide kolonne-bredden slik at man kan lese hva som er i kolonnen for f.eks "Navn", men det er tungvint.

4 SVAR 4
Ørjan Bueklev
CONTRIBUTOR ***

av Ørjan Bueklev

Sletting av innholdet i GdgFtr-katalogen løste problemet hos meg 🙂

av Vidar_Teknisk_Avd

Gå til Verktøy|Åpne Standard filområde, lokaliser katalogen GdgFtr og sjekk at det ligger filer av nyere dato der, påse at alle kartoteker i Lønn er lukket, du kan kun ha hovedbildet til lønn oppe når du sletter innholdet i GdgFtrkatalogen.
Dette gjelder også andre operatører, alle må lukke kartoteker som er åpne før du sletter.

Når det er klart så markerer du alle filene og sletter de.

Filene som ligger i GdgFtrkatalogen husker hvilken person du sist var inne på, men de kan av og til bli korrupte noe som medfører feilen dere har tatt bilde av. Dette skjer hvis kartoteket eller Lønn har blitt avsluttet uventet.

Fane 7, Søkfanen har du når du står i Personerkartoteket uten å ha gått inn på en person. Så fort du går inn på en person for å gjøre en endring blir fanen deaktivert, også hvis du står i Søkfanen og bytter til en annen fane.

Vidar Kristiansen

Teknisk/H&L

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei 

Jeg har samme problem som Ørjan på den største kliengen min, men jeg har ikke noe fane 7 i person kartoteket.

 

Hva gjør jeg da.

Hanna Eid
VISMA

av Hanna Eid

Hei Ørjan!

Du kan endre dette på Kartotek | personer | fane 7: søk.

Det kan også være en fordel å tømme innholdet i mappen GdgFtr.

 

Mvh

Hanna

Visma/Huldt & Lillevik

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"