Mine områder
Hjelp
Laila Monsrud
CONTRIBUTOR **

Overføring av A-melding til Altinn feiler etter oppdatering H&L

av Laila Monsrud

Etter oppdatering til versjon 5.20.1 får jeg feilmelding ved overføring av A-melding til Altinn. Får melding om at bruker ikke har tillatelse til å sende inn til Altinn. 

Jeg har admin adgang. Sjekket fil - bruker at det er huket av for tilgang til Altinn portal. Ser at feltet Datasystem står til 0 og pw er blank. Har forsøkt å legge inn id/pw på nytt, men verdiene er fortsatt blanke (mulig de skal være det).

Har forsøkt å endre passord både på innlogging og datasystem i Altinn og lagt inn det samme på brukeren min i H&L. Får fremdeles samme feilmelding.

 

4 SVAR 4

av Elin Hammerud

Hei

Har du fått ordnet oppsettet ditt?

Du må markere den aktuelle klienten for å se, eventuelt endre datasystem ID og passord. 

 

Laila Monsrud
CONTRIBUTOR **

av Laila Monsrud

Hei,

 

Jeg får det fremdeles ikke til å fungere. Brukernavn/pw ser nå ut til å være ok, men får følgende feil når jeg forsøker å overføre til Altinn: 

"The request was aborted: Could not create SSL/TLS secure channel".

Har sjekket systemoppsett og testet SMTP mot min egen epost. Det fungerer. Er det endret hvilen port man må benytte mot Altinn?

av Elin Hammerud

Høres ut som om oppgraderingen ikke er helt på plass. 

Har dere fulgt denne?   Er WSsetup reinstallert på klientpc'er? 

 

Jeg anbefaler deg å ta kontakt med teknisk avdeling på telefon 09102 for bistand. 

 

Laila Monsrud
CONTRIBUTOR **

av Laila Monsrud

Jeg testet direkte på server, hvor det har fungert tidligere. Kjørte inn klient på min pc og testet og det fungerer fra den. Tusen takk!

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"