for å automatisk få tildelt relevante områder i Mine områder.
for å automatisk få tildelt relevante områder i Mine områder.
Hei
Ser i produktnotat at det skal velges pensjonsselskap for rapportering via a-melding.
Hva gjør vi som ikke finner vårt selskap i listen ?
Løst! Gå til løsning.
Vi benytter KLP pensjon og det finnes ikke i listen hos H&L, hva gjør vi da? Har ringt KLP og de ligger ikke under annet navn.
Hei @Anonymous
Denne ordniningen gjelder foreløpig ikke for offentlige aktører, kun private. Du får derfor ikke valgt KLP og må fortsette manuell rapportering som før.
Ok, tusen takk for svar. Da slipper jeg å styre mer med det.
Hei @Astrid H, @TorunnS , @Hilde - BMP AS og @JeanetteKristiansen
Du velger din pensjonstilbyder under Kartotek | Firmaoppsett | Firmaopplysninger. Her finner du navnet til ditt selskap.
Vi har " i bakgrunnen" koblet navnet til rett org.nr, så dette går inn i A-meldinga 🙂
Det er ikke noe mer dere trenger å gjøre i form av oppsett i Huldt & Lillevik.
Det ligger ikke noe på KLP (Kommunal Landspensjonskasse) der, kun KLP Bedriftspensjon og det gikk ut pr. 01.01.21.
@Anonymous Har du ringt KLP og hørt om du faktisk skal rapportere de? KLP (Kommunal Landspensjonskasse) - det høres jo ikke ut som om de skal være med her, som sagt er dette kun privat OTP.
Hva med Kartotek-Firmaoppsett-Pensjonsrapportering-Elektronisk Pensjonsrapportering
"Benytte elektronisk pensjonsrapporting"? Den står til "Nei" hos oss.
Skal vi endre den til "JA"?
I nyhetsbrev fra a-ordningen Des 2020 side 4 står det at du skal oppgi org nr til pensjonsinnretningen. Så fint om support H&L kan svare på om org nr ligger bak de navn som er listet opp som pensjonsinnretninger.
hei,
Er det nok å legge inn pensjonselskapets navn under Firmaoppsett - er det noe mer man skal gjøre angående pensjon?
Heisann,
Da foreslår jeg at du ringer pensjonsselskapet dere benytter, og hører om de kan ligge under et annet navn, det gjorde jeg, og det gjorde de 🙂
Lykke til!
Mvh Linda
Me fekk e-post frå forsikringsselskapet kva for eit org.nr. me skulle leggja inn. Var visst viktig at det var org.nr.
Jeg har fått beskjed fra Visma Support at jeg ikke skal legge inn org.nr.! Hvor la du inn org.nr. til forsikringsselskapet da?
Mvh
Linda W. Gjerde
Vi har og fått skriv fra vårt livselskap om at org.nr. skal legges inn i A-meldingen, og det står også i Skatteetatens siste infoskriv. Da er det jo rart at support sier motsatt!
Hei Hilde,
Ja, det virker litt rart.... Det kan jo kanskje ha med å gjøre at vi ikke benytter elektronisk pensjonsrapportering (Kartotek-Firmaoppsett-Pensjonsrapportering-Elektronisk Pensjonsrapportering). Jeg har krysset "NEI" for "Benytte elektronisk pensjonsrapportering". Men jeg ser at hvis jeg velge forsikringsselskapet vi benytter, så ligger org.nr. der. Slik jeg ble forklart, så er det under A-melding på lønnsarten og "Fordel Kontantytelse" som avgjør om det blir innrapportert til forsikringsselskapet via a-meldingen.
Karenlyst allé 56
0277 Oslo, Norge
Email: kundesenteret@visma.comCopyright © 2022 Visma.com. All rights reserved.