Mine områder
Hjelp
Anonymous
Ikke relevant

Permittering - Delvis tilbake i arbeid

av Anonymous (Oppdatert ‎16-04-2020 15:44 ( )

Hei

vi har en del permitterte (100%) som skal jobbe i noen uker/ dager i uke.

Spørsmål:

1 - Må vi "korrigere/ fjerne" datoer den permitterte skal jobbe under fravær-modulen? Hos oss har alle  - permitterte blir registrert (i mars) med fra og til permitteringsdato.

 

2 - Skal man endre status fra "permittert" til "aktiv"? eller "midlertidig aktiv"

 

hører fra dere.

6 SVAR 6
Marianne Nilsen2
CHAMPION ***

av Marianne Nilsen2

Glemte å si at fra dato ikke må endres på.

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

takk for Svar...

men det gjelder permitterte som har begynt å jobbe i april.

Noen få skal komme tilbake 100 % men da er det usikker hvor lenge.

Stort sett skal de fleste begynne å jobbe ca 50% i 4-5 uker framover. 

Burde jeg fjerne permitterings-kode under fraværet kun for den periode vi vet de skal jobbe? 

 

Godkjent løsning
Marianne Nilsen2
CHAMPION ***

av Marianne Nilsen2

De som kommer tilbake 100%, legger du frem til den datoen du har i brevet, når det gjelder de andre ville jeg ha endret dato så lenge du ikke har noen grad å legge inn. 

Si at du er 100% permittert fra 1-6 april og 50 % fra 7-24 april og 100 fra 25-30 april, da fører du det bare slik. 

Marianne Nilsen2
CHAMPION ***

av Marianne Nilsen2

Hei

Snakker vi om gradvis tilbake i mars? hvis ja så må det endres, man har lov til å legge inn 2 og 3 dgr, eller endre permitterings prosent. Er mars fraværet allerede sendt inn, så ville jeg korrigert og sendt mars på nytt. A-meldingen henter fra fraværet så status kan være aktiv.

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei

Vet ikke helt om jeg skjønte svaret,

skal fraværsdato endres og skal vi bruke delvis aktiv?

Marianne Nilsen2
CHAMPION ***

av Marianne Nilsen2

Dag 1 må ikke endres på, men hvis du for eksempel har lagt inn permittert frem til 30/4 100%, men begynner å jobbe delvis fra for eksempel 20/4, så må du endre perioden fra 20-30/4, Du kan bruke aktiv som status når du skal lønne. Vi bruker ikke permittert knappen overhodet da vi rapporterer til pensjon.

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"