Mine områder
Hjelp
Anonymous
Ikke relevant

Visma samler inn kundedata i stedet for å hjelpe..

av Anonymous

Jeg har nå holdt på i en time med å prøve å få tak i siste versjon av Huldt & Lillevik Lønn 5. Visma tvinger meg til å hoppe gjennom en masse ringer for at jeg skal få lov til (!) å laste ned en oppdatering av et program som vi betaler for å bruke. Før Visma tok over fikk vi en epost med en lenke til oppdateringen. Da var det bare å klikke på den og laste ned. Nå må vi ha ikke en, men TO kontoer hos Visma for å få tak i oppdateringer. En basert på epostkonto og en "community"-konto. Dette blir for dumt! Gi oss oppdaterignene uten alt dette tullet. Hensikten virker å være å samle inn mest mulig data om kunden, -ikke å hjelpe kunden. Når nedlastingslenken (som man til slutt kommer frem til) ikke virker, ja da er frustrasjonen komplett.

 

Skjerpings!

 

Kaare Moe

 

 

 

10 SVAR 10

av Helga Marie Auran

Hei 

 

Beklager at det har vært vanskelig å få hentet ny versjon. Vi gjennomgår våre rutiner for å gjøre dette enklere for deg og andre. 

Du trenger kun 1 konto for å få tilgang til nedlastinger og det er å være medlem i Community. Men forstår forvirring i dette om man ikke er innlogget i Community og går til "Nedlastinger". Da vil man få beskjed om å logge inn og evt opprette bruker.

 

Endringer som er under arbeid:

  • Informasjon om at du må være innlogget i Community når du klikker på "Nedlastinger" er lagt til på Huldt & Lillevik og vil bli lagt til på resterende områder i Community
  • Forbedring av nyhetsartikler om nye versjoner.
  • Noen kunder opplever at de må klikke "Logg inn" en gang til selv om de er innlogget i Community, jobber med å løse dette. Foreløpig bare klikk på "Logg inn" og du kommer videre til neste sted.
  • Noen får error-melding, vi jobber også med å løse dette.

 

Lenke som ikke fungerer

@Anonymous Kan du sende meg feilmeldingen du eventuelt får? + hvilken lenke du trykker på? Gjerne med printscreen og hvilken nettleser du bruker.

Så tar jeg dette videre.

 

E-poster

Vi ønsker å begrense e-postutsendelsene og heller gjøre det opp til dere hva dere skal få e-post på, basert på deres interesser. Du kan selv justere ditt abonnement, les artikkel her.

 

For å abonnere på kun versjonsnytt fra Huldt & Lillevik lønn kan du velge kategorien "Versjonsnytt" og så velge å abonnere på det.

 

https://community.visma.com/t5/Nyheteri-Huldt-Lillevik-Lonn/bg-p/NO_SW_Huldt_Lillevik_lonn_Nyheter/label-name/versjonsnytt

versjonsnytt.PNG

 

 

 


Kind regards,
Helga
Give a 'like' if you found this useful or/& 'accept the solution ' if it was the answer to your question. This helps others in the Community! 🙂
Godkjent løsning
Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei, -og takk for svar. 

 

Feilmeldingen jeg fikk var den samme som du lenker til, men det hjalp ikke å slette cookies. Jeg forsøkte nedlastingslenken flere ganger etter å ha slettet cookies uten å komme videre. Plutselig bare virket nedlastingen. Antakelig fordi noen hos dere fikset den.

 

Dere tvinger oss faktisk til å lage en konto nummer to siden den kontoen mange av oss allerede har for reiseregning ikke fungerer i "Community". Vi må registrere ny konto og godta brukerbetingelsene (har ikke giddet å lese dem men regner med at vi der gir Visma tillatelse til å bruke diverse data om oss kundene). Vi må altså gi dere noe (info om oss selv) for å "få lov til" å laste ned  en oppdatering vi allerede betalt for. Dette oppleves som ugreit. 

 

Dette er for øvrig versjon to av mitt svar i denne tråden. Den første versjonen forsvant da jeg trykket "publiser"-knappen og ble omdirigert til en innloggingsside. 

 

Visma knytter ikke kundene tettere til seg ved å irritere vettet av dem og kaste bort tiden deres på tull. Nå har jeg brukt nok tid på denne tråden, -takk for meg og god bedring.

 

Vennlig hilsen Kaare Moe

 

av Helga Marie Auran

Hei,

 

Vil gjerne hjelpe deg med de andre utfordringene også. Kontakt meg på hma@visma.com om du ønsker det. Legger uansett igjen et svar her så du og andre som eventuelt har samme type utfordringer kan få hjelp. Bra det løste seg for deg til slutt med å få lastet ned!

 

Utfordringen med at man må fjerne cookies er ikke løst foreløpig, men vi har en utvikler som jobber med saken. Så desverre vil nok enkelte fortsatt oppleve dette. 

 

Innlogging Visma.net og Community

Det er samme innlogging (brukernavn/epost og passord) til alle Visma.net tjenester inkludert Visma.net Expense (reiseregningsløsningen) og Community. Om man ikke får dette til å fungere så kan dette være på grunn av 2 ulike eposter registrert i de ulike løsningene. Vi må derimot ha litt mer informasjon for å kunne løse det. Har du problemer med innlogging er det en artikkel her om forklarer mulige scenario.

 

Betingelsene man godtar når man logger inn første gang skal sikre dere som brukere slik at deres data blir ivaretatt etter lovverket og da også GDPR  (den kommende personvernforskriften)

 

Innlegget forsvinner og du kommer til innloggingsbilde

Innloggingsboksen skal ikke komme opp om du er innlogget fra før.

Er du ikke innlogget vil innloggingsboksen komme opp når du forsøker å trykke "publiser" iom at man ikke kan skrive uten å ha en bruker. Men du skal da komme tilbake til det du holder på med etter innlogging. Har testet og fikk desverre ikke fremprovosert samme feil som du fikk med at du må skrive på nytt. Kontakt meg gjerne så følger jeg veldig gjerne opp for å finne ut av dette. 

 

Håper dette er til hjelp og takk for alle tilbakemeldingene fra dere alle!


Kind regards,
Helga
Give a 'like' if you found this useful or/& 'accept the solution ' if it was the answer to your question. This helps others in the Community! 🙂

Hei,

 

Problemene med nedlastingsløsningen i Community skal nå være løst. Er det noen som fortsatt har får feilmeldinger eller andre problemer så gi meg gjerne tilbakemelding på det.

 

 

Dette skal nå være løst:

  • Informasjon om at du må være innlogget i Community når du klikker på "Nedlastinger" er lagt til på alle områder
  • Ny prosess for publisering av informasjon om nye versjoner i Community
  • "Dobbel innlogging" løst
  • Error-melding for brukere om å slette cookies ved førstegangs pålogging løst.

Kind regards,
Helga
Give a 'like' if you found this useful or/& 'accept the solution ' if it was the answer to your question. This helps others in the Community! 🙂
Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Stiller meg bak dette.  Det var bedre i starten. Nå er det en jungel å finne fram informasjonen eller siste nytt som vi trenger.  Dette er noe tull.  😞

 

Marianne G
CONTRIBUTOR ***

av Marianne G

Men, i bytte har vi jo fått MERKER! Både like merke, svar merke og løsning merke. Det er jo stas, eller?

Nesten som "kose merkene" til Grete Roede 🙂

 

TorunnS
CHAMPION ***

av TorunnS

Stemning med merkene. Smilefjes tungeEg min dust spurde dei kva dei var til.  Skjønte jo ingen ting. 

Marianne G
CONTRIBUTOR ***

av Marianne G

Jeg er i grunn spent på hva du fikk til svar Smilefjes blunk

 

TorunnS
CHAMPION ***

av TorunnS

Det er sånne merker du har tjent opp 🙂

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

"Lønn" for strevet siden du gjør jobben til Visma...

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"