Mine områder
Hjelp
Iren Solem
CONTRIBUTOR **

fraværsregistrering av sykmeldt som blir permittert

av Iren Solem

Jeg har en ansatt som har vært sykmeldt noen uker. Vi har betalt arb.giverperioden, og han blir nå permittert. Skal jeg fortsette å registrere han med fraværskode sykmeldt så lenge han er det, eller skal jeg rapporterte han som permittert fra da han skulle vært permittert dersom han ikke var sykmeldt? Usikker på hva som blir riktig i A-meldinga.

6 SVAR 6
Godkjent løsning
Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei

 

I følge veiledningen til a-meldingen skal permitteringen registreres og rapporteres fra den opprinnelige den dagen den starter uavhengig av når sykemeldingen. Så du kan kan registrere disse fraværene parallellt.

 

Mvh

Kenneth

Huldt & Lillevik

Jorunn
CONTRIBUTOR ***

av Jorunn

Hei, 

blir det riktig for hvis sykemeldingen gjelder før permitteringsvarsel ble utsendt så skal beregningen av sykepenger løpe inntil den ansatte er friskmeldt, da kommer dagpenger til  utbetaling.  Skal man ikke da registere ansatte som syk inntil permitteringen #trår# inn, og så endre til permittert  fra friskmeldingsdato?

 

Marianne Nilsen2
CHAMPION ***

av Marianne Nilsen2

Permittering går foran sykemelding, det er hos NAV de får sykepenger til sykemelding går ut. Det skal føres Permittert og trekkes permittert fra den dato det gjelder etter arbeidsgiverperioden på 2 dgr.

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

har et spm til ditt svar Kenneth...

jeg ringte NAV en dag om en lignende sak og da fikk jeg beskjed om at man skulle registrere kun permitteringen og ikke sykemeldingen... altså at permitteringen overstyrer sykmeldingen.

 

hva blir riktig? 

jeg har "slettet" sykmeldinger fra den dato permitteringen starter på en del permitterte nå.

 

hører fra deg

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

For a-meldingen sin den har det ingen betydning om sykemeldingen ligger der, da det kun er permitteringen som blir rapportert i a-meldingen.

 

Mvh

Kenneth

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

takk for kjapt svar 😄

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"