Mine områder
Hjelp
Silje2005
CONTRIBUTOR *

Vanskeligere regnskap med AS enn med ENK?

av Silje2005

Jeg har pr i dag et enkeltmannsforetak, og fører regnskap selv med eaccounting, og har også en SKATT-modul. I disse krisetider som coronaen førte til, innser jeg nå at det hadde vært smartere å ha AS. Det som har stoppet meg har vært frykten for ikke å klare med regnskapet/næringsoppgaven.

Hvor mye verre er den? Kan man greie det selv ved hjelp av Skatt-modulen visma tilbyr?

Jeg har omsetning i underkant av 1 mill.

Jeg har pr i dag en ansatt, og er således kjent med å føre lønnsslipp/betale arb.giveravgift etc, så den biten er grei. Trenger heller ikke revisor, som jeg tolker reglene.

Men er det innafor for folk flest å klare med endringene av regnskapet det medfører? 

Skjønner en del, fører mva-oppgaver og alt selv i dag, men bekymrer meg jo for det ukjente i AS-regnskapsverdenen. Skal jeg hoppe i det?

1 SVAR 1
Julie Langlete Uttian
CHAMPION **

av Julie Langlete Uttian

Hei Silje,

Denne tråden har du laget i Visma Software AS sin communityside.
eAccounting selges av et annet Vismaselskap som heter Visma eAccounting AS. Du kan legge inn spørsmålet ditt på deres communityside her: https://community.visma.com/t5/Visma-eAccounting/ct-p/NO_MA_Visma_eAccounting

Du kan også kontakte eAccounting support på telefon 45 50 61 50 eller e-post support.eaccounting.no@visma.com 😊

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"