Mine områder
Hjelp
Anonymous
Ikke relevant

Feil i automatisk posteringsbilag ved lønnskjøring i versjon 23.0.1139

av Anonymous

Mamut Enterprise Regnskapsfører 23.0.1139 ble oppdatert nettopp, og på 4 av fem lønnskjøringer manglet det automatiske lønnsbilaget postering av 5410/2780 arbeidsgiveravgift ! (kanskje mer mangler også ?)

Måtte postere AGA manuelt etterpå. Er det noe som ikke stemmer vedr kommuneregisteret kanskje ? 

11 SVAR 11
Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Det samme skjedde da vi utbetalte lønn den 28.12. i Mamut Enterprise E4.

 

Ved avstemming av lønn og regnskap så vi at det ikke har blitt beregna og prosjektført arbeidsgiveravgift på store deler av lønna. Vi oppdaterte til ny versjon den 18.12. Veldig kjedelig! Venter på snarlig svar

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei.

 

Er det kommet en fikse på dette?

Godkjent løsning
Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Svar fra Visma:

Det er dessverre en BUG i programmet som fører til at AGA mangler i første lønnskjøringen etter oppdateringen. Dette er en bug som vår utviklingsavdeling jobber med å løse. Problemer gjelder dessverre firmaer som ble berørt av kommunesammenslåingene. Det blir ellers riktig på fremtidige lønnskjøringer.

Vi anbefaler derfor å bokføre differansen i regnskapet manuelt. Alternativt kan du reversere den feilaktige lønnen og deretter kjøre hele lønnen på nytt manuelt. Du kan ikke duplisere lønnen som ble bokført feil, for da blir bokføringsfeilen også med.

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Takk for tilbakemelding. Da bregner vi og fører arbeidsgiveravgiften manuelt. Trenger vi å gjøre noe mer før neste lønnskjøring? Kommer det en ny versjon eller gjaldt denne feilen bare første lønnskjøring?

av Mariusz Nawracaj

Hei.

 

Du trenger ikke å gjøre noe mer før neste lønnskjøring. Det blir riktig på fremtidige lønnskjøringer. 

 

Som tidligere informert, så venter vi på en tilbakemelding fra utviklingsavdelingen. Hvis det kommer en ny versjon, vil vi informere om dette i vår Community 🙂

 

Beklager ulempene dette medfører. 

 

Mvh

Mamut Support

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Vi som ikke har oppdatert til ny versjon? Jeg får bare prosenttrekk på alle ansatte etter at jeg la inn skattekort for 2020.

av Mariusz Nawracaj

Hei.

 

Takk for svar.

 

Det er nødvendig å oppdatere Mamut One til siste versjon.

 

https://community.visma.com/t5/Brukertips-i-Mamut-One/Oppdater-til-siste-versjon-av-Mamut-One/ta-p/2...

 

Mvh

Mamut Support

 

 

av Line Salvesen

Hei!

 

Det har nå kommet en ny versjon som løser dette. Mer informasjon og link til nedlasting finnes her: https://community.visma.com/t5/Nyheter-i-Mamut-One/Service-release-av-Mamut-One-versjon-23-0-1149-er...

 

Mvh Line Salvesen

Senior supportkonsulent, Mamut support

Grethe Hagen
CONTRIBUTOR *

av Grethe Hagen

Samme skjedde her. Fått noe svar på dette?

av Mariusz Nawracaj

Hei.

 

Vår teknisk avdeling jobber med saken.

Jeg deler ut svaret så fort vi har undersøkt saken nærmere.

 

Ha en fin dag videre.

 

Mvh

Mariusz Nawracaj

Mamut Support

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Måtte gi beskjed til Support. De jobber med saken.