Mine områder
Hjelp
Mariannw
CONTRIBUTOR ***

Hva gjør jeg med MVA tilgode som er for lite til å bli utbetalt?

av Mariannw

Hei,

Bokfører for et ENK som fakturerer og får inntekter hver desember. I løpet av året skjer det lite. Følgelig så har jeg MVA rapporteringer der vi får penger til gode. Men ofte små beløp under 100kr som regel. Dermed blir de ikke utbetalt fra skatteetaten. Samlet så utgjør det nå ca 300 kr.

Når jeg nå skal betale MVA for termin 6, så lurer jeg på hva jeg gjør med de 300 kronene? Kan jeg trekke de fra på beløpet jeg betaler inn i Februar, eller må jeg heller ordne det med noen bokføringstriks? Eller glemme de helt?

Hvis det må ordnes i bokføringen, så hadde jeg satt pris på konkrete tips. Dette er nytt for meg 🙂 Så spør her så jeg får det riktig. Takk for hjelpen!!

Jeg bruker Mamut Application Hosting.

 

1 SVAR 1
Godkjent løsning
Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei

 

Skatteetaten ser hver enkelt mva-melding for seg selv. Så du kan dessverre ikke trekke fra tidligere beløp.

 

Differansen du fr på konto 2750 Oppgjørskonto merverdiavgift , ville jeg ført bort pr. 31.12.19, mot konto konto 710 Øreavrunding 

 

Hvis du synes dette innlegget besvarte spørsmålet ditt med en god løsning, vennligst trykk "Godta" som løsning 🙂 Dette hjelper både oss og andre brukere i Community 🙂

Med vennlig hilsen
Visma Visma eAccounting AS
Jørn Karlsen