Mine områder
Hjelp
Anonymous
Ikke relevant

Kopiere kundekategorirabatt

av Anonymous

Hei!

Vi bruker produktgrupper og undergrupper.

For en produkt har jeg registrert så en kundekategori får en bestemt rabattsats.

Hvordan kan jeg sen gjøre så alle produktene i samme undergruppe får samme kategorirabatt?

Med vennlig hilsen

Fredrik Roswall

 

4 SVAR 4
Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Dette er en svakhet i Mamut jeg håper vi får en løsning på. Å legge in rabatter individuellt tar en del tid når det handler om flere tusen produkter. Nok burde det være en enkel sak å kunne linke en rabatt for kundekategori til undergruppe og ikke bare produktgruppe.

av Øystein Rambøl

Som nevnt har Mamut dessverre ikke mulighet til koble rabatt for kundekategori til undergrupper, bare til produktgrupper.

Om dere vil ha dette må dere legge inn rabatter mot kundekategori på hvert av disse produktene individuelt.


--
Med vennlig hilsen
Øystein Rambøl
Senior Supportkonsulent
Visma Mamut AS
Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei

Nøkkelord i mitt spørsmål var undergruppe.

For en produkt har jeg registrert så en kundekategori får en bestemt rabattsats.

Hvordan kan jeg sen gjøre så alle produktene i samme undergruppe får samme kategorirabatt?

Godkjent løsning
Øystein Rambøl
VISMA

av Øystein Rambøl

Hei.

Du kan sette en rabatt via kombinasjon av produktgruppe og kundekategori. Dette beskrives her: https://community.visma.com/no/mamut/Produkter/Mamut-One/Supportressurser/Supportartikler-Mamut-Business-Software/Salgsoppfolging/Hvordan-fungerer-rabatt-i-Mamut-Business-Software/

Denne vil påvirke alle produkter med denne produktgruppen uavhengig av undergruppe.

Men vær oppmerksom på at en slik rabatt kan bli overstyrt av en rabatt som er høyere i rabatt hierarkiet. Dette er som følger:

1. Manuell (rabatt satt direkte på ordre)

2. Rabatt på kombinasjonen produkt og kunde.

3. Standard rabatt i % av ordretotal for en kunde.

4. Rabatt på kombinasjonen produkt og kundekategori.

5. Rabatt på kombinasjonen kundekategori og produktgruppe.


--
Med vennlig hilsen
Øystein Rambøl
Senior Supportkonsulent
Visma Mamut AS