Mine områder
Hjelp
Mamut One
Mamut One Mamut One expand navigation
Anonymous
Ikke relevant

Medlemsegister - feilmelding når jeg skal opprette ordrer

av Anonymous

Kjelsås skoles sangkor har nettopp opprettet medlemsdatabasen i Mamut online, og har fått denne synkronisert inn i mamutinstallasjonen vår. Imidlertid har vi en rekke problemer med å få fakturert:

 

1. Vi setter i gang veiviser for medlemsfakturering, og alt går bra helt til vi skal opprette ordre - da får vi en feilmelding om at det er feil i kjøring av script - feil nr 502 - når vi trykker ok på denne meldingen stopper det hele.

2. Når vi så går til hjelpefilene finnes det en rekke menypunkter om medlemsregisteret, og et helt underkapittel om fakturering - dette er imidlertid tomt for innhold, så vi har ingen mulighet for å finne ut hva som er galt.

3. Vi merker oss at det ikke ser ut til å være mulig å sende fakturaene med epost - men er ikke sikre, siden hjelpefilene ikke forteller oss noe om dette. Dersom det ikke er mulig å sende ut fakturaene pr epost lurer vi på hvordan de blir sendt ut....for vi har jo ikke hjelpefiler til å fortelle oss det.

 

Takknemlig for svar på og ordning med disse tingene.

1 SVAR 1
Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei Ulf!

Angående 1. Her vil jeg gjerne ha litt mer informasjon for å finne ut av dette. Jeg sender deg en e-post til kasserer@, fint om du kan svare på den, så skal vi prøve å få løst dette.
Når det gjelder hjelpefilen, så vet jeg at det kan være litt visningsproblemer om man bruker Internet Explorer 10. Forsøk å trykke på F12 på tastaturet når du er inne i hjelpefilen, og endre Browser Mode til Compatibility View.

Når det gjelder å sende fakturaene på e-post, så er det fullt mulig, men det må gjøres i lokal Mamut. Det som skjer når du går gjennom veviseren for medlemsfakturering i Mamut Online, er at det opprettes ordre på utvalget du har satt. Disse ordrene blir så synkronisert til Mamut lokalt. Du kan da velge å fakturere alle disse ordrene, og å sende dem til e-post.