Mine områder
Hjelp
Anonymous
Ikke relevant

OCR fil vekke fra "ikke oppdaterte bunter"

av Anonymous

Hei

OCR-filen for den ene dagen er vekke. Den skulle ha ligget i bilagsregistering i "Ikke oppdaterte bunter". Jeg har søkt på noen av beløpene for å se om det er ført, men får ingenting opp. Mulig en av kollegaene har slettet den ved en feil. Men, er det mulig å få den fram igjen? Jeg er ennå nybegynner, så steg for steg eller skjermbilde hadde hjulpe 🙂

Mvh

Melita

1 SVAR 1
MaciejA
VISMA

av MaciejA (Oppdatert ‎22-05-2020 09:54 av MaciejA VISMA )

Hei,

 

Dersom OCR filen ble slettet automatisk etter innlesing og du trenger å tilbakelese den på nytt, du kan gjenopprette den opprinnelige filen fra filarkivet.

Slik går du frem for å gjenopprette fil fra filarkivet:

Gå til Vis - Innstillinger – Regnskap
Velg fanekortet Reskontro og klikk på knappen Innstillinger til høyre for "Bedriften importerer OCR-filer fra bank".
Sjekk hvilken instilling er satt i feltet for Bokføring : Hovebok - automatisk overfører bilag til regnskapet. Bilagsregistrering : overfører først til bilagsregistrering
Klikk på knappen Gjenopprett fil fra filarkiv.
Marker filen du ønsker å gjenopprette, og klikk Eksport. Velg deretter hvilken mappe du ønsker å lagre filen.
Filen du har gjenopprettet kan du lese den inn i regnskapsprogrammet på vanlig måte.

 

Oversikt for instillinger OCR/Bank:


https://community.visma.com/t5/Brukertips-i-Mamut-One/Innstillinger-for-OCR-Bank/ta-p/27441