Mine områder
Hjelp
Anonymous
Ikke relevant

mangler utgiftsgodtgjørelse reise i Avstemmningsrapport

av Anonymous

REvisor påpeker at det er en uoverenstemmelsei  Avstemmingsrapport (A06) for 2018.  Det  viser ingen Reise kost utgiftsgodgjørelser.    Det gjorde ifjor ( 2017) og jeg kan ikke komme på at jeg har gjort noe annerledes i år når det gjelder bokføring.  Har sjekket a-meldinger som er sendt inn og der ser jeg tallene men de har ikke kommet videre i systemet.  Mangler jeg noe koding eller?   Finner ikke ut av det.

1 SVAR 1

av Turi M Sorensen

Hei

Hvis beløpene er blitt innrapportert som Reise/utgiftsgodtgjørelser til Altinn via a-meldingen, så bør de jo også vises på avstemmingsrapportene. Om du tar ut sammenstillingsrapporten så vil du se hva som er innrapportert på de ansatte. 

Om du mangler a-meldingskoder på lønnsarter for Reise/utgiftsgodtgjørelser, så skulle du fått feilmeldinger ved innsending av a-meldinger. Men du kan enkelt sjekke kodene på hver enkelt lønnsart som er benyttet i lønnskjøringer ved å gå til Vis - Lønn - Lønnsarter, og så velge fanekortet for a-meldingskoder.

Det vil være enklere å hjelpe deg med mer detaljert informasjon, så jeg anbefaler at du enten sender oss en mail på support@mamut.com, eller ringer oss på 815 55 470.


Mvh Turi M. Sørensen, Visma Mamut Support