avbryt
Viser resultater for 
Søk heller etter 
Mente du: 
Mine områder

Logg inn for å legge til dine favorittområder
VISMA

Vktig info: daTax er avviklet

daTax-løsningene er nå avviklet og vil ikke lengre videreutvikles. Les mer her og se alternativene.

daTax_last.PNG

4 SVAR 4

Få tak i fakturakopie

Hei

Har gått over fra Datax til Visma Eaccounting  og har fått nytt pc etter dette . Kundelister ble overført men betalingshistorikken er ikke med . Hvordan får jeg frem gamle fakturakopier fra mitt tidligere Datax programmet i Visma Eaccounting ?

Mvh Flisleggerfirma Martin Rumpler 

VISMA

Sv: Få tak i fakturakopie

(updated by MariusS VISMA ‎02-09-2019 10:27 )

Hei!

Det er mulig å overføre kunder, leverandører og produktregisteret fra daTax over til Visma eAccounting.
Det er dessverre ikke mulig å overføre tidligere fakturaer og betalingshistorikk, da disse to systemene er bygget opp ganske forskjellig.
Disse tallene må dere evt føre inn manuelt i bilagsregistreringen i eAccounting.

Det du kan gjøre er å flytte over daTax programmet fra den gamle PCen til den nye, så vil du kunne skrive ut tidligere fakturakopier hvis du behøver.

Følg da denne fremgangsmåten:

Hvordan flytte daTax fra en maskin til en annen
https://community.visma.com/t5/Brukertips-i-Mamut-daTax/Hvordan-flytte-daTax-fra-en-maskin-til-en-an...

Sjekk hvilken daTax versjon du hadde installert på den tidligere PCen ved å gå inn i programmet oppe mot venstre under: Hjelp - Om programmet.
Noter versjonsnummeret og last ned og installer samme versjon fra denne siden:

Nedlasting av eldre versjoner av daTax
https://community.visma.com/t5/Brukertips-i-Mamut-daTax/Nedlasting-av-eldre-versjoner-av-daTax/ta-p/...

MVH

Marius Storm
Supportkonsulent
E-mail Support@mamut.com | Tlf: 815 55 470

Hei

En kunde spør etter en fakturakopi . Brukte tidligere Datax Faktura Standart men har gått over til Visma eaccounting .Nå har den gamle pc krasjer og jeg har fått ny . Kan dere helpe meg å få en kopie over til min nye pc ?  Org nr er 985478538 Flislegger og kakkelovnsmurer Martin Rumpler .

På forhånd takk 

Highlighted
VISMA

Hei!

Vi har dessverre ikke kundebackuper fra daTax lagret her hos oss. Disse ble lagret lokalt på deres PC.
Dersom PCen hvor daTax og sikkerhetskopiene var installert på har krasjet (og dere ikke har tatt ut noen sikkerhetskopi eksternt) må dere evt ta ut harddisken, flytte den over til en fungerende PC og søke etter de der.

En sikkerhetskopi i daTax vil se noe som dette ut:

MDHS_201801281849.BKP (Hvor det lange tallet står for året/datoen/klokkeslettet sikkerhetskopien ble utført)

Dersom du er usikker hvor sikkerhetskopiene ble lagret, kan du forsøke å gjøre et søk i alle filer og mapper i Windows på harddisken fra den tidligere PCen,
enten etter:

MDHS eller *.BKP

Finn den nyeste sikkerhetskopien deres og tilbakefør den slik steg 2 i 'Hvordan flytte daTax fra en maskin til en annen' artikkelen i vårt forrige svar beskriver.

Dette er en av fordelene ved Visma eAccounting. Der blir dataene lagret på servere hos oss.
Skulle dere oppleve PC-krasj så er det bare å logge på eAccounting via en annen PC, og dere vil komme inn på de tidligere dataene deres.

MVH

Marius Storm
Supportkonsulent
E-mail: support@mamut.com | Tlf: 815 55 470