Mine områder
Hjelp
seriksen
CONTRIBUTOR ***

Hvordan bokfører dere remitteringsbilag fra AutoCollect?

av seriksen

Hei dere. 

Jeg har forstått det som at det er mange forskjellige fremgangsmetoder for hvordan oppgjøret fra Visma AutoCollect kan føres. 
Kan jeg spørre hva dere mener er den beste metoden? 

3 SVAR 3
Hege Broch
VISMA

av Hege Broch

Hei

Vi anbefaler automatisk oppdatering av oppgjøret,  og det gjør du på følgende måte Business NXT:

1. Gå til Menyen Bedriftsopplysninger -> Innstillinger regnskap -> AutoCollect innstillinger -> Fanen Innfordringsavtale og Grunnleggende informasjon.

HegeBroch_1-1688118085943.png

2. Dobbeltklikk på AutoCollect Behandling og sett på hake for Oppdater oppgjørsbunt automatisk.

HegeBroch_2-1688118171104.png

Vi anbefaler også at du setter hake på for Oppdater korreksjonsbunt automatisk

HegeBroch_3-1688118342213.png

Gi meg beskjed hvis noe er uklart.

Vår Customer Success-avdeling gjør gjerne dette oppsettet sammen med deg! 

Mvh 

Hege Broch

Visma Financial Solutions

av Ida Aune Viken

Hei,

Vi anbefaler at du aktiverer automatisk bokføring inne i Visma AutoCollect for Visma.net på tannhjulet helt til høyre: 

IdaAuneViken_1-1649757437665.png

Når vi får innbetaling på dine faktura hos oss skjer da følgende: 

1. Vi sender et purre- og inkassooppgjør direkte inn i Visma.net, dette blir automatisk oppdatert

I purre- og inkassooppgjøret nedbetaler vi fakturaene i kundreskontro og fører eventuelt merverdiavgift inn i regnskapet.

Alle føringer blir motført mellomværende konto (bankkonto motpost i oppsettet). 

Purre- og inkassooppgjøret blir gjort i henhold til kontoene du har angitt inne i oppsettet i Visma AutoCollect. 

Eksempel på standard oppsett: 

IdaAuneViken_0-1649757334604.png

Du kan lese mer om de ulike kontoene i vår artikkel Automatisk bokføring av purre- og inkassooppgjør i Visma AutoCollect for Visma.net ERP

2. Vi utbetaler samlet beløpet til deres bankkonto med meldingsteksten "Ihht samlebilag xxx..."

Samlebeløpet fører du mot bankkonto motpost slik at denne kontoen balanserer.

3. Sender remitteringsbilag på e-post som grunnlag for føringene vi har gjort inne i Visma.net

Gi meg beskjed hvis noe er uklart.

Vår Customer Success-avdeling gjør gjerne dette oppsettet sammen med deg! 

Mvh 

Ida Aune Viken

Visma Financial Solutions

Jolanta M
CONTRIBUTOR *

av Jolanta M

Hei, Hvordan kan jeg aktivere automatisk bokføring i AutoCollect for Visma Next?