avbryt
Viser resultater for 
Søk heller etter 
Mente du: 
Mine områder

Logg inn eller registrer en ny bruker

for å automatisk få tildelt relevante områder i Mine områder.

Anonymous
Ikke relevant

Feil i returdata remittering fra autopay

av Anonymous (Oppdatert ‎01-10-2019 11:24 ( )

Fra i går 30.09.19 skjer det noe rart med returdata remittering. Betalingene blir ført debet leverandør og debet bank, og så føres dobbelt beløp på kredit øreavrunding for at bilagsnummer skal går i null.

En betaling på kr 10.000 ut av bank føres altså debet bank, debet leverandør og kredit kr 20.000 på øreavrunding. 

Det er vel ikke vanlig å sjekke returdata så nøye, så det var flaks at vi oppdaget feilen så raskt.

Noen andre som har tilsvarende?

5 SVAR 5
Jan_Helge
PARTNER

av Jan_Helge

Ja, flere Global kunder har opplevd dette i dag.

TonjeF
VISMA

av TonjeF

Hei! Dette er rapport til vår utviklingsavdeling og det jobbes med å løse denne problemstillingen. Mvh Tonje Fineide

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

jaja, saken er løst i dag og fint dere har løst problemet, men jeg savner en redegjørelse for hva som feilet og hva dere gjør for å unngå slikt i fremtiden.

Og ettersom feilen medførte to dager med en drøss feilposteringer synes jeg det ville vært naturlig å informere kundene om dette.

Tonje
VISMA

av Tonje

Hei,

Ja, kommunikasjon er viktig og sikkert noe vi kunne vært bedre på i denne saken. 

Det skal sies at dette kun påvirket kunder som benyttet Visma Global, og som benyttet gamle formater mot Evry, altså var det ikke alle som ble påvirket av dette. Dette gjorde det vanskelig å informere bredt ut. 

Men vi ønsker å bli bedre og håper at vi kan bli tydeligere i kommunikasjon dersom noe slikt skulle oppstå igjen. 

Vi beklager det inntrufne. 

Vi oppfordrer alle kunder til å kontakte Evry eller banken sin for å gå over til nye ISO- 20022 formater dersom dere fortstatt er på gamle formater. 

Produktsjef
Kaja Bruaas1
CONTRIBUTOR *

av Kaja Bruaas1

Hei
Vi som bruker enterprise har også hatt problemer med autopay.

Returdata kommer til kredit så restbeløp er dobbelt.