Mine områder

Logg inn Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"
avbryt
Viser resultater for 
Søk heller etter 
Mente du: 

Overgang fra Visma Autopay til Visma.net Autopay for brukere av Autocollect

Overgang fra Visma Autopay (versjon 3) til Visma.net Autopay (ISO 20022) implementeres av mange i disse dager. Vår erfaring er at Visma.net Autopay fungerer bra. Det er imidlertid ett unntak. Dersom selskapet benytter Visma Business og Autocollect så matches innbetalinger fra kunder på ordinær måte av Visma.net Autopay. Autocollect fanger imidlertid ikke opp disse innbetalingene fra kundene. Konsekvensen av dette er at det går ut purringer fra Autocollect på kunder som har betalt. Noen som har erfaring med dette?
3 SVAR 3
VISMA

Sv: Overgang fra Visma Autopay til Visma.net Autopay for brukere av Autocollect

Ja, det er kjent at Visma.net ​AutoPay ikke varsler om innbetalinger til AutoCollect.
Man må slå av automatisk oppdatering av buntene og oppdatere disse manuelt i bilagsregistreringen.

Det er laget en forbedring rundt dette i neste versjon av AutoCollect 3.3.2, men denne kjøres i pilot enda.

Løsningen i AC 3.3.2 er som følger;
  • Man slår av automatisk oppdatering av innbet.bunter i Visma.net AP 
  • Haker av for "Oppdatering fremmede bunter" i AC avtalekort. 
  • AutoCollect oppdtarer buntene med en liten forsinkelse (Jobb går hvert 15. minutt)
  • Betalinger varsles til Collectors via AutoCollect
Produktsjef
CONTRIBUTOR ***

Er det kommet noen løsning på dette, slik at dette nå fungerer som det skal? Litt tungvint å måtte oppdatere innbetalingsbunter manuelt på kundene.

Highlighted
PARTNER

Visma autocollect er nå kommet i versjon 3.3.3 som adresserer dette problemet.

Ta kontakt med din forhandler for bistand med oppgradering.

"Godta som løsning" hvis jeg besvarte spørsmålet ditt, dette hjelper andre i community.