Mine områder

Logg inn Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"
avbryt
Viser resultater for 
Søk heller etter 
Mente du: 
CONTRIBUTOR ***

ønsker veiledning for oppsett I VB for innbetaling via visma.net autopay.

Har oppretta fleire visma.net autopay avtaler ( dnb,spv,handelsbanken). Utbetalingsfunksjonen fungerer men innbetalingsfiler lar vente på seg. Har nokon ein fullstendig veiledning for oppsett av dette?
5 SVAR 5
PARTNER

Sv: ønsker veiledning for oppsett I VB for innbetaling via visma.net autopay.

Jeg ønsker også Smilefjes glad

CONTRIBUTOR *

Hei :-) 

Prøver meg på et svar (mest spørsmål først) 

Har du lagt opp bankavtale i Visma.net også? Under "administrasjon"? (antar det ettersom du nevner at utbetalingsfiler er OK) Og videre satt på at innbetalingsfiler er aktivert? Har du hentet returdata - og at det kun er utbetalingsfilene som kommer i retur?

Hilsen Susanne

CONTRIBUTOR *

Vi har autopay.net på to klienter. På den ene får vi ikke inn ocr-innbetalinger, men avregningsretur kommer inn i VB. PÅ den andre klienten er det motsatt. Innbetalinger kommer inn, men avregningsretur på utbetalinger kommer ikke inn.

Dette har vi slitt med siden juni, men vår Visma Partner Vitari klarer ikke løse problemet.

Er det noen som kan gi noen tips?

Fra 01.01.19 må alle våre Nordea klienter over på denne og vi vil nødig komme i en situasjon hvor vi manuelt må sitte å føre dette.

CONTRIBUTOR ***

Hei

Er det Nordea kunder begge desse eksempelene ? Fortsatt ingen løysing?

Eg hadde litt problem med oppstart av bl. innbet filer frå Nordea.

Feilen var der at Banken ikkje hadde satt opp riktig Filtype og Filmottaker.

Dei endra til Egiro - og til mottaker Nets ID 013 -.

Du ser i Visma.net om det ligg innbetalingsfiler der. Om dei ligg der så er jo bankinnstilling ok antagelig og du likevel ikkje får dei inn i VB er vel det ein koblingsfeil i VB?

Har du prøvd å laste ned "manuelt" "Hent returdata" i menyen Admin - bedriftp -Reskontro -Betalingsformidling  ?

Highlighted
CONTRIBUTOR *