Mine områder
Hjelp
Alf Christian Falck
CONTRIBUTOR **

Antall tegn i infofelt - Ønsker ekstra felt med 60 tegn i tillegg til Descr

av Alf Christian Falck

Hei dere 

Har prøvd å søke litt her uten hell, så spør ekspertene 
Vi skal sette opp et felt som skal brukes til produktbeskrivelse i tillegg til Descr-feltet som tillater 60 tegn. Så vidt jeg kan se er grensen på inf-feltene 40 tegn. 
Vi skal bruke dette feltet til å kunne angi et alternativt produkt-navn som skal brukes på nett. 

4 SVAR 4
Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Frode_Antun har ret - DME modulet er det rigtige løsning her , du kommer til at få en langt bedre løsning med dette modul, du få mere selve bestemmelse over felter i VB og med Web integration , så kommer løsningen til at efterspørger mange flere felter og størrelser 

 

Ja man kan bruge billedet filnavn og memofilnavn , men det løser det kun på kortsigt .

 

Klaus

 

 

 

 

Frode_Antun
PARTNER

av Frode_Antun

Et alternativ er DME.

Godkjent løsning
TrondLu
CONTRIBUTOR ***

av TrondLu

Hvis de ikke brukes til noe annet kan Bildefilnavn (og memofilnavn) brukes. De er på 260 tegn.

Det er også en tabell som heter Produktbeskrivelse som en kan koble til via produktnummer. Her er det ubegrenset med antall linjer av 60 tegn og kan legges opp for ulike språk.  

Alf Christian Falck
CONTRIBUTOR **

av Alf Christian Falck

Takk for tips

Vi bruker memofil og bildefilnavn allerede. 
Produktbeskrivelse-tabell funker ser jeg, takk 🙂 Skulle gjerne hatt det feltet opp i produktvindu for enkel kopiering fra ett felt til et annet, men tror vi kan leve med det sånn også. 

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"