Mine områder
Hjelp
Ingelstrand
PARTNER

Business åpner ikke

av Ingelstrand

Hei vid ett flertal tilfellen har vi observert at VB havner som en ikon på oppgave linjen og ligger minimert

 

Løsningen er ganska simpel, man markerer ikonen, får opp vinduet og høyreklikker på det og velger maksimere

Mes Spm er hvad er det som trigger VB til at legge seg minimert på oppgave linjen

 

Mvh

Leif I

4 SVAR 4
Ingelstrand
PARTNER

av Ingelstrand

De kundene som har hatt problemet har hatt både en og flere skjermer, det rare er at en annen brukere som logger in i windows på samme pc, ikke får samme problem

 

Godkjent løsning
Ørnulf Lindset
CHAMPION *

av Ørnulf Lindset

Enig med Jøran  - det er i alle fall i slike situasjoner vi har opplevd dette. 

VB husker siste posisjon på skjermen sist du lukket programmet, og dersom du nå har en mindre skjerm (eks går fra 49" til 24" skjerm),  eller nå bare har en, i stedet for to eller flere skjermer, vil den faktiske posisjonen til VB være utenfor den synlige skjermen du nå har. 

 

Løsningen er som du skriver å maksimere vinduet - ta tak i tittellinjen og dra VB ned innenfor skjermen du nå har for å plassere den innenfor synlig skjermgrenser. 

Godkjent løsning
Jøran Thormodsrød
PARTNER

av Jøran Thormodsrød

Kan det være at du har hatt flere skjermer koblet til og nå bare har en (eller evt færre enn du hadde sist du åpnet VB)?

Ingelstrand
PARTNER

av Ingelstrand

Hei 

Har nå testet i min testmiljø med og uten flere skjermer, helt rett med flere skjermer eller mindre så får man dette problemet
Samme løsing fungerte i alla fall

Mange takk for innput

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"