Mine områder
Hjelp
Beathe_Rian
CONTRIBUTOR ***

Faktura via Autoinvoice feiler ved ekstern sending

av Beathe_Rian

På faktura som inneholder trekk feiler sendinger som ikke går internt i Autoinvoice, men sendes via Peppol.  Følgende feilmelding kommer:

 

Error: SEND ERROR (REASON: Sending to PEPPOL failed: XML Invalid | [PEPPOL-EN16931-R120]-Invoice line net amount MUST equal (Invoiced quantity * (Item net price/item price base quantity) + Sum of invoice line charge amount - sum of invoice line allowance amount)

 

Dette skyldes denne posten:

Beathe_Rian_1-1649161483117.png

Slik ser xml-filen ut

Beathe_Rian_2-1649161526650.png

 

Vi benytter nå Visma Business  v. 16.10.2, men dette skjedde i november også, så da har det nok ikke noe med versjonen å gjøre?  

 

Er det noen som vet hvilket oppsett/ innstilling som mangler eller er feil til oss? 

 

Eventuelt @Anonymous kjenner du til dette? 

 

 

Beathe Rian
Folde Regnskap og Rådgivning AS
3 SVAR 3
Godkjent løsning
Svein Olav Løvdokken 1
CONTRIBUTOR **

av Svein Olav Løvdokken 1

Jeg er ganske sikker på at du får denne feilmeldingen fordi du bruker negativ pris og ikke negativt antall som er vanlig ved kreditering.

Beathe_Rian
CONTRIBUTOR ***

Hei Svein Olav, og takk for svar.

Ja, jeg har tenkt på det samme jeg også, så jeg testet med å redigere i xml-fila, men fikk fremdeles feil.  Men jeg skal be hun som fakturerer om å teste ut dette ved neste fakturering om en måned.  

Beathe Rian
Folde Regnskap og Rådgivning AS
Beathe_Rian
CONTRIBUTOR ***

av Beathe_Rian

Da har jeg fått bekreftet at ved å legge inn minus foran antall så gikk kreditnotaen.  så da fikk jeg bekreftet Svein Olav sin antagelse.  Takk for hjelpen. 

Beathe Rian
Folde Regnskap og Rådgivning AS
Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"