Mine områder
Hjelp
Anonymous
Ikke relevant

Fakturere transaksjoner?

av Anonymous

Finnes det en rapport i Visma Business som viser antall transaksjoner som vi kan bruke som fakturaunderlag?

4 SVAR 4

av Per Øyvind Trydal (Oppdatert ‎25-11-2019 10:38 av Per Øyvind Trydal PARTNER )

Antall transaksjoner hva da ? Hovedbok, kunde, lev.transer, ordre, produkt ...

Du kan høyreklikke på tabell som du vil se antallet og velge "Tell rader"

Alternativt så kan du lage en overvåkningsjobb som viser antall rader 

 

Gi gjerne en "like" om du synes svaret var nyttig og "Godta som løsning" hvis jeg besvarte spørsmålet ditt. Dette hjelper andre i Community
Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Jeg tenker på antall transaksjoner i hovedbok, men jeg er klar over at dette må defineres på en fornuftig måte slik at kunden forstår. Hvorfor jeg spør er fordi vi har tenkt å begynne å fakturere en "datakostnad" fra 1/1-2020 for kunder vi har i Visma Business, men har vel kommet til at vi anslår et fast beløp pr måned istedet for en variabel kostnad basert på antall transer el.lign. Det enkle er det beste. Har noe andre erfaringer med dette?

Godkjent løsning
Per Øyvind Trydal
PARTNER

av Per Øyvind Trydal

Det enkle er ofte det beste. Det jeg har gjort for et byrå engang var å lage en rapport i Visma Reporting som hentet ut antall transer per klient, f.eks antall manueller/automatiske innbetalinger, antall remitteringer, antall utg.fakturaer, antall inng.fakturaer, osv..

 

Gi gjerne en "like" om du synes svaret var nyttig og "Godta som løsning" hvis jeg besvarte spørsmålet ditt. Dette hjelper andre i Community
Mikael Björk
PARTNER

av Mikael Björk

Jag har nog samma frågor som Per Øyvind för att kunna hjälpa. Jag ser det som ett enkelt fönster (vindu) för att ta fram detta underlag. 


_______________
Mikael Björk
VD / CEO
Traventus AB



Customer Success Partner of the Year
Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"