Mine områder
Hjelp
Kaj Arne Sortebech1
CHAMPION *

Feil ved lim inn i bilagslinjer?

av Kaj Arne Sortebech1 (Oppdatert ‎07-01-2021 11:53 av Kaj Arne Sortebech1 )

Jeg har brukt "lim inn" bilagslinjer i alle år, men etter oppgradering til versjon 15.10 (ukjent om dette problemet er kun i denne versjonen), så fikk jeg et merkelig resultat. Vi har tatt i bruk Fenistra og jeg skulle endre noen skjønnhetsfeil i tekst-kolonnen på bilagslinjene. Så av gammel vane kopierte jeg innholdet i kolonnen over i Excel og bearbeidet teksten med å fjerne en innledende tekst for så å lime det inn tilbake.

 

Dette medførte en mengde tilleggslinjer selv om jeg bare limte inn i en kolonne fordi det ble ikke limt inn sammenhengende i kolonnen nedover, men det ble gjort hopp over enkelte linjer.

 

Som eksempel, jeg har 2 linjer jeg ønsker å fjerne den innledende teksten «Overført fra BRA» i linje 3 og 4.

 

Jeg har 2 linjer i Excel som skal erstatte disse (fjernet delteksten ovenfor som kom fra Fenistra):

 

Grunn 41/229 Kleiva - parkering - Leie parkering u/avg.omr

Grunn 41/229 Kleiva - parkering - Leie parkering u/avg.omr

 

Jeg stiller markør i tekst-kolonnen i linje 3 og limer inn. Resultatet blir at jeg limer inn i linje 3 og 5. Har ikke noe sortering eller utvalg på.

 

Er det f.eks noen programmerere som har tullet til denne funksjonen som har fungert siden forrige århundre? Eller er det bare hos oss det blir en slik feil.

 

Klipp og lim er uvurderlig i Visma Business. Ser også at man nå må f.eks ha en bilagslinje i en bunt før man kan lime inn andre bilagslinjer. Samme gjelder ordrelinjer at man først må opprette en før man kan lime inn. Dette har endret seg i en senere versjon.

 

1 SVAR 1
magnusalex
PARTNER

av magnusalex

Hei!

 

Jeg kan ikke si at jeg har hørt om noen problemer med klipp og lim blant våre kunder, men det KAN høres ut som du har med noen linjeskift eller tab som en del av teksten din. Har du forsøkt å lime inn samme tekst i feks. et tekstdokument? Ser den normal ut da, uten store hopp mellom tegn eller linjer? 

 

Alternativt, er det noen av radene i ordren din som er låst av et prosessnr.? 

 

Det var tidligere et problem med at den siste raden man limte inn ikke kom med fra eks. Excel og over i Business, men dette problemet har blitt løst i versjon 15. Dog ikke helt den samme feilen som du opplever.

 

Med vennlig hilsen

Magnus, Wican Data AS

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"