Mine områder
Hjelp
Anonymous
Ikke relevant

Feilmelding ved kjøring av mva-oppgave og automatisk oppdatering av bunt

av Anonymous

Hei.

På noen av våre klienter får vi en feilmelding ved utkjøring av mva oppgaven. Vi tror feilen oppstår hvis vi hukker av for "oppdatering bunt", og feilmeldingen går ut på om vi ønsker å nullstille omsetningsoppgavenummeret. Uansett om vi trykker ja eller nei, så må vi ut av systemet for å komme i gang igjen. Når vi så kjører ny omsetningsoppgave fungerer alt som normalt, men den har gjerne hoppet over et par oppgavenummer. Noen som har vært bort i liknende?

2 SVAR 2
Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Vi har prøvd å fjerne haken for automatisk oppdatering, men får alikevel feilmeldingen. Takk for svar!

 

Mvh Karoline

av Einar Fjørtoft

Hei!

Dette høres ut som en problemstilling som er kjent, men veldig vanskelig å finne ut av.  

Dersom problemet ditt er det samme som jeg beskriver her, så skjer det kun på enkelte installasjoner enkelte ganger og er helt umulig for oss å reprodusere i vårt utviklingsmiljø.  Tilsvarende problem kan også oppstå under fakturering.
Vi har nå en prosess i gang for å logge denne hendelsen ute hos kunde for derved å prøve å finne svaret på hva som faktisk skjer.  Vi vet ennå ikke om det er et rent Visma Business problem eller om det skyldes selve plattformen/installasjonen.  Mest sannsynlig er det en feil i Visma Business som slår til i visse servermiljø.
Finner vi svaret på problemet i løpet av september, så håper å kunne løse det i Visma Business Byrå 10.02 som kommer i slutten av oktober.  Det er med andre ord ikke løst i Visma Business Byrå 10.01 som slippes første uke i september.

Du kan før øvrig prøve å ta bort haken for oppdatering av bunt i dialogen fra MVA oppgaven.  Det kan da hende at problemet ikke oppstår.  Du må i så fall oppdatere bunten manuelt fra bilagsregistreringen.  

Fint om jeg kan få tilbakemelding dersom denne work arround hjelper:).

Hilsen Einar 

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"