for å automatisk få tildelt relevante områder i Mine områder.
for å automatisk få tildelt relevante områder i Mine områder.
Finnes det en oversikt over hvilke felter i ordreregistreringsbildet i Visma Business som er koblet mot hvilke felter i XML-fila ved EHF-fakturering?
Hadde jo vært veldig kjekt å ha en oversikt over dette når man lager ordre.
Roger
Løst! Gå til løsning.
hei!
jeg finner ikke ut hvilket felt i visma business som er "OrderReference" ?
noe som kan hjelpe??
Ifølge dokumentet så skal det være feltet som er markert grått, "Ordrenr hos k/l" som er "OrderReference".
Hei
Visma Business har ikke et slikt felt.
Det er planlagt støttet for dette i versjon 12 av Business.
Hei.
BKK AS har noen krav i fht fakturainnhold. Til info benytter vi versjon 12.10 av Business.
Kontrakts-/rammeavtalenr skal inn i EHF-referanse "ContractDokumentReference/ID". Hvilket felt i ordrevinduet tilsvarer det?
I tillegg skal de ha påført UNSPSC-koder på alle varelinjer og skal ligge her:
<cac:InvoiceLine> <cac:Item> <cac:CommodityClassification> <cbc:ItemClassificationCode listID= "UNSPSC">12344321</cbc:ItemClassificationCode> </cac:CommodityClassification>
Hvor finner jeg det feltet i Business? Antar vi her snakker om produktregisteret?
Hei,
SVV krever at vi bruker et felt som heter: ContractDocumentReference/ID i EHF.
Hvilket felt er dette i Visma Business?
Se forøvrig krav om EHF fra SVV: http://www.vegvesen.no/om+statens+vegvesen/kontakt+oss/for-leverandorer/faktura-til-statens-vegvesen
🙂 Det var et tappert forsøk, men forstår at jeg ikke lykkes helt.
Kan ikke si at jeg finner dette skjema selvforklarende...
Som vi prøver å vise i skjemaet over så er det: Order / Ordrenr hos k/l
hei
Er det noen som vet hvilket felt i Visma Business som skal hentes frem for at en skal få en verdi i EHF faktura under "OrderReference" ?
Hei
Dette skal ligge på feltene Opplysning 1-5 i hodet på ordren.
I XML delen av en ordren dukker det opp et felt som har teksten
Tilleggsinformasjon
Hvor kommer innholdet i dette feltet fra? Innholdet "Avtale om kopivederlag av , undertegnet av" finne jeg ikke hvor står i Visma. Jeg har sett på alle felter på ordren, kunden, produktet og kundetransaksjonen uten å finne hvilket felt denne verdien står nevnt. Kan noen hjelpe meg her?
Det finnes det dessverre ikke. Mye av mappingen er ganske avansert og ikke lett å beskrive i et enkelt skjema. Min erfaring er dog at man kommer langt med de feltene som ligger i denne oversikten.
Har du også et svar på hovedspørsmålet mitt? Hvor finner jeg en oppdatert liste over mappinger mellom Visma Business og EHF?
Hei
"Bestillers navn" støttes ikke av Visma-systemene i dag. Men vi har registrert det som et ønske.
Hvor kan jeg finne en oppdatert og komplett liste over mappingen mellom databasefelt i Visma Business og EHF XML? Jeg har nylig fått en forespørsel fra en kunde som ønsker både bestillers ressursnummer (<cac:AccountingCustomerParty><cac:Party><cac:Contact> <cbc:ID>Bestillers ID</cbc:ID>) og navn (<cac:AccountingCustomerParty><cac:Party><cac:Contact> <cbc:Name>Bestillers Navn</cbc:Name>). ID er jo dokumentert i svaret over, men hvor hentes bestillers navn fra?
Her er en overikt over noen felter. En komplett liste er faktisk svært vanskelig å lage.
Visma Business |
Eksempel- verdi |
Visma XML |
EHF |
Bedriftsopplysinger/ Org.nr.
|
987654321 |
<inv:Supplier> <inv:Name>Firmanavn AS</inv:Name> <inv:CompanyNo>987654321</inv:CompanyNo> <inv:VATRegNo>987654321MVA</inv:VATRegNo> <inv:LegalEntity> <inv:RegistrationName>Visma Software AS </inv:RegistrationName> <inv:RegistrationAgency>Foretaksregisteret </inv:RegistrationAgency> <inv:CompanyNo>987654321</inv:CompanyNo> </inv:LegalEntity> </inv:Supplier> <inv:OrderInfo> <inv:SuppliersReference>Utsteders navn </inv:SuppliersReference> <inv:BuyersOrderNo>AB1234</inv:BuyersOrderNo> <inv:BuyersReference> Mottakers navn </inv:BuyersReference> </inv:OrderInfo> |
<Invoice> <cac:OrderReference> <cbc:ID>AB1234</cbc:ID> </cac:OrderReference> <cac:AccountingSupplierParty> <cac:Party> <cbc:EndpointID schemeID="NO:ORGNR">987654321</cbc:EndpointID> <cac:PartyName> <cbc:Name>Firmaet AS</cbc:Name> </cac:PartyName> <cac:PartyTaxScheme> <cbc:CompanyID schemeID="NO:VAT">987654321MVA</cbc:CompanyID> </cac:PartyTaxScheme> <cac:PartyLegalEntity> <cbc:RegistrationName>Firmaet AS</cbc:RegistrationName> <cbc:CompanyID schemeID="NO:ORGNR" schemeName= "Foretaksregisteret">987654321</cbc:CompanyID> </cac:PartyLegalEntity> <cac:Contact> <cbc:ID>Usteders navn</cbc:ID> </cac:Contact> </cac:Party> </cac:AccountingSupplierParty> <cac:AccountingCustomerParty> <cac:Party> <cac:Contact> <cbc:ID>Mottakers navn</cbc:ID> </cac:Contact> </cac:Party> </cac:AccountingCustomerParty> </Invoice> |
Bedriftsopplysinger/ EU MVA Reg.nr
|
987654321MVA |
||
Bedriftsopplysinger/ Organisasjonstype |
Foretaks- registeret |
||
Ordre/ Deres ref |
F.eks: Navn på mottaker eller avdelings-kode oppgitt av mottaker |
||
Ordre/ Vår ref |
Referanse for utsteder av fakturaen |
||
Order/ Ordrenr hos k/l |
Verdi oppgitt av mottaker, f.eks AB1234 |
Hei
Hvilken kolonne /felt skal jeg ta frem i Visma business fakturering, for at det skal komme på "Your order no:" i xlm format.
Her vil jeg gjerne at våre leverandører oppgir vårt prosjektnr. Men jeg må vite hva feltet heter i Visma business.
Takk
Hei
Har du forsøkt med feltet "Ordrenr hos k/l" ? Brukes for å angi kundens ordre/best.nr
Karenlyst allé 56
0277 Oslo, Norge
Email: kundesenteret@visma.comCopyright © 2022 Visma.com. All rights reserved.