Mine områder
Hjelp
Anonymous
Ikke relevant

Hva skulle du ønske du ble fortalt før du tok Visma Business i bruk?

av Anonymous

Kjære Visma Community!

 

Vi har valgt å skaffe Visma Business og er i prosessen med å velge leverandør og så videre. Vi har selvfølgelig lyst å være best mulig forbered og i den forbindelse har jeg lyst å spørre noe til alle som bruker Visma Business og er aktiv her på Visma Community:

Hva skulle du ønske du var klar over, før du tok i bruke Visma Business? 

 

Jeg håper å få noen gode tips om feller vi burde være obs på i prosessen og tenker at denne tråden kan fort utvikle seg til mye nyttig informasjon for mange her på Visma Community. 

Jeg ser frem til alle deres gode tips! 

2 SVAR 2
asger-1
CONTRIBUTOR **

av asger-1

Hei

 

Beklager - her er et par danske indspark

 

Der er masser af gode ting i Visma Business - VB er mere end ERP - det mest fleksible ERP i verden.

 

Brug VB også til at ændre jeres processer i bedriften. - det er hele ideen i Visma -det kan designes omkring de mest optimale processer i virksomheden.

 

Brug eksterne rapportering - OSR er et godt valg.

 

Tag de store fordele med det samme - Dokument Center med Autoinvoice og stil krav til dine leverandører.

 

Brug AutoPay til betalinger og afstemninger.

 

Brug 2-3 dimensioner i regnskab til at klare bedre rapportering.

 

Løsningen kan dække 80-90 % , resten må klares manuelt, systemet skal designes til 80-90 % af de forskellige processer , ikke de sidste 10 % procent.

 

At invester i VB er en veldig god investering, men det stiller store krav til ledelse og forhandler om at styre processen og "presse systemet max."

 

Held og lykke.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

At aktørtabellen styrer både leverandør, kunde og ansatt. Man kan med andre ord bruke samme aktør som både leverandør, kunde og ansatt for å slippe duplikater i databasen. Dette gjelder særlig hvis man har firma som er både kunde og leverandør, for eksempel. Eller hvis man ønsker å lage en fordring på en ansatt, slik at den må ha et kundenummer.

 

Jeg skulle også ønske vi hadde sendt en superbruker på kursene Visma Business regnskap, trinn 1, 2 og 3 slik at man kunne få utnyttet systemet optimalt fra starten. Kursene er svært gode, og jeg anbefaler dem på det varmeste!

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"