Mine områder
Hjelp
Anonymous
Ikke relevant

Leveringsadresse bør knyttes til lagersted

av Anonymous

I dag når man skriver en innkjøpsordre i Visma Business, foreslår den firma-adresse fra BO som leveringsadresse.

 

Resultatet er at våre leverandører klager at de ikke kan sende varer til vår postboks.

 

Beste hadde vært om hver lagersted kan ha sin egen leveringsadresse, og at da leveringsadressen til valgte lagersted blir foreslått leveringsadresse for innkjøpsordren. 

1 SVAR 1

av Per Øyvind Trydal

Finnes sikkert flere løsninger på dette enn de jeg nevner her.

 

- Man kan legge inn en fast verdi i "Leveres aktørnr" på innkjøspordrene om man ønsker en annen adresse en den som ligger i BO.

 

- Dersom du vil styre dette på lagernr så kan du gjøre det også ved å korrigere bestillingsformularet til å hente lev.adresse fra lagertabellen istedetfor ordre.

 

- eller opprette lev.aktørnr med navn og lev.adresser som er likt som lagerstedene. Legge inn "lagernr lev" på lev.aktørnr . I stedetfor å kjøpe inn til lagernr 2 så velger du lev.aktørnr 2 

 

- eller du kan lage deg en stored procedure/trigger som setter lev.adresse 1 = adresse 1 fra lager, lev.postnr=postnr fra lager osv..

 

- eller bruke BIG

 

Gi gjerne en "like" om du synes svaret var nyttig og "Godta som løsning" hvis jeg besvarte spørsmålet ditt. Dette hjelper andre i Community
Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"