Mine områder

Logg inn Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"
Visma Business og -Regnskapsbyrå
avbryt
Viser resultater for 
Søk heller etter 
Mente du: 
Highlighted
CONTRIBUTOR **

Oppdatering av data fra Visma Business til Visma Reporting

(updated by Martinelien VISMA ‎14-05-2019 10:14 )

Jeg er relativt fersk bruker av Visma Business og ønsker å ta ut åpne poster leverandører pr. 31.12.18 fra Visma Reporting.

I Visma Reporting ligger det mange umatchede åpne poster som ikke ligger i Visma Business. Hvordan får jeg oppdatert Visma Reporting med korrekte åpne poster fra Visma Business?

8 SVAR 8

Sv: Oppdatering av data fra Visma Business til Visma Reporting

Hei

Visma Reporting henter alt fra Visma Business. Årsaken til at du ikke ser det i Visma Business skyldes utvalgsvilkår i skjermbildet som skjuler "umatchede" poster .  Du kan klikke F9 for å se og fjerne utvalgsvilkårene.

Gi gjerne en "like" om du synes svaret var nyttig og "Godta som løsning" hvis jeg besvarte spørsmålet ditt. Dette hjelper andre i Community
CONTRIBUTOR **

Hei og takk for svar!

Med F9 i spørrebildet Åpne poster fortløpende kommer det ikke opp noen utvalgskriterier. Hvilke skal jeg velge for å få kun åpne poster i Visma Reporting?

Hvilken rapport i VR og hvilket skjermbilde i VB er det du sammenligner med ? Åpen post i VR per 31.12 viser hvordan det så ut 31.12, mens VB viser åpne poster i dag. Om du skriver ut åpne poster fra VR per dagsdato og sammenligner med VB er det da fortsatt ulikt ?

Gi gjerne en "like" om du synes svaret var nyttig og "Godta som løsning" hvis jeg besvarte spørsmålet ditt. Dette hjelper andre i Community
CONTRIBUTOR **

Hei!

Jeg sammenligner "Supplier open items" i VR med "Åpen postliste fortløpende" i VB (Regnskap/Annen rapportering/Leverandørrapporter/Åpen postliste fortløpende). Om jeg skriver ut åpne poster pr. dags dato i VR, viser VR fortsatt mange umatchede poster.

Vedlagte dokument beskriver standard rapportene som finnes i Visma Reporting. Filter/utvalgsvilkår i VB og VR kan være ulike og er årsaken til at du ikke ser det samme.

For å se alle åpne lev.poster så kan du fjerne utvalgsvilkårene i skjermbildet i VB. Utvalgsvilkårene får du frem ved å klikke funksjonstasten F9. Å endre/fjerne utvalgsvilkår i VB kan være adgangsregulert

Vi er i gang med at tage Visma Reporting i brug. Vi har præcis samme problem som Nils.

Åbne fakturaer i Visma Business er korrekt mens Visma Reporting medtager alt for mange fakturaer som er udlignet/betalt for mange år siden.

Hvad afgør om en faktura medtages som åben post i Visma Reporting og har nogen et bud på hvordan vi får rapporten Åben postliste leverandører til at matche med åbne poster i Visma Business?

Dels så kan parameter "Benytt bilagsdato..." påverka vad ni ser på rapporten men det finns också (minst) en bugg med kredit/debit där matchningen inte blir korrekt som ni kan råka ut för (ska lösas i 14.01 enligt nuvarande planering). Det skulle också kunna bero på andra fel i datan som gör att matchning blir fel. Rekommendationen är ni kontaktar er partner som får undersöka om det är buggen eller om det finns någon annan förklaring till felet.

CONTRIBUTOR ***

Løysingen som mer har gjort for å "krysse" dei umatcha postene som vises i VR, er å oppheve dei i VB (under Leverandør/Spørring/Oppf.matching) . Om leverandøren f.eks går i null, så kan man berre merke alt og oppheve, og så merke alt på nytt og matche.