Mine områder
Hjelp
Anne Seljord
CONTRIBUTOR ***

Oppgradering av Visma Business 14.10.1 og dok.senter 14.10.2

av Anne Seljord

Et stor hjertesukk her nå. Vi oppgraderte både Visma Business og dok. senter i juni og hadde selvfølgelig store forhåpninger til det. På dok.senteret er det mye småting som ikke fungerer. F.eks. så kan vi ikke bruke Ctrl K og Ctrl 1 for å skifte mellom linjer. Denne "henger" seg opp. Vi får ikke vist dokumentet i Visma Business slik som før. Da må man huske bilagsnummeret og gå på arkiv i dok.senteret for å finne bilaget der.  Hvis vi sletter et dokument i dok.sentert så spretter markøren til øverste linje. Vi har selvfølgelig tatt opp dette med supportsenteret våres. De sier at de ikke klarer å gjenskape disse småproblemene i sin versjon som er versjon 15.xx. Og anbefaler oss å oppgradere til dette. De mener at det kun skal være nok å oppgradere dok.senteret.  Er det virkelig slik at Visma slipper en versjon som er så fulle av småirriterende feil og at vi da må oppgradere til en nyere versjon i håp om at det skal bil bedre? Og er det riktig at vi skal ta ennå en kostnad for oppgradering? Dette syns jeg er for dårlig. Noen andre som har erfaring med versjon 14.10?

1 SVAR 1
Torill
CONTRIBUTOR ***

av Torill

Hei, me hadde dei samme opplevelsane vedr VB 14.10.1 og VDC 14.10.1. Veldig irriterande når funksjonar man til dagleg brukar plutselig ikkje fungerer som det skal.
No har me akkurat gått over til versjon VB 15.01 og VDC15.01.1.  PS: Dei måtte fikse ein ny versjon av VDC til med ein gong då dei oppdaga feil. ..Er heilt enig at det er veldig merkelig at versjoner med feil blir lansert . ..men forstår samtidig at det er jo ikkje så enkelt antagelig å få alt til å klaffe på alle punkt. Dei har vel pilotkundar som testar ut versjonane med størst endringar.
Oppgraderingskostnader er ein ulempe, om man har avtale pr oppdatering. Mange har vel  kanskje ein IT leverandør med fast mndavgift der etter er inkludert.
I versjon VB 15.01. og VDC 15.01.1 - der fukar no hurtigtastane Ctrl1 og Ctrl K, samt at markøren ikkje lenger sprett til øverste linje ved sletting av dokument 🙂 får ta med alt det positive man kan 🙂

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"