Mine områder
Hjelp
Ragnhild Osmo
CONTRIBUTOR *

Posteringsjournal

av Ragnhild Osmo

Hei, lurer på hvordan man skriver ut posteringsjournal for flere år tilbake i Visma Bussiness.

Bare de posteringsjournalen som gjelder en avdeling av mange.

 

Ragnhild

2 SVAR 2
Ragnhild Osmo
CONTRIBUTOR *

av Ragnhild Osmo

Tusen takk for utfyllende svar!! Prøver nå:-)

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Jeg ville brukt det standard skjermbildet du bruker for posteringsjournal og gjort et søk i kolonnen Avdeling. Om du etterpå markerer samtlige oppdaterte bunter og skriver ut, så vil du få uttømmende dokumentasjon av alt som er ført på kun den ene avdelingen. Du vil etter all sannsynlighet vil få differanser i disse posteringsjournalene, for det er lite sannsynlig at det er ført like mye i både debet og kredit på den enkelte avdeling, i alle fall innenfor hver enkelt bunt.

Tidligere ble tabellene Oppdaterte bunter og Oppdaterte bilag brukt som posteringsjournal. De senere årene har vi fåt tabellen Regnskapstransaksjon som gir et bedre bilde av de samlede posteringene som er gjort i Visma Business enn det Oppdaterte bilag gjør. Skal du veldig mange år bakover kan det være at du ikke finner de eldste dataene i tabellen Regnskapstransaksjon, da må du bruke et annet skjermbilde. Om du må til disse veldig gamle transaksjonene, så er det også verdt å huske at det er mulig å legge inn avdeling på hovedbok-, kunde-, leverandør- og driftsmiddeltransaksjoner etter at buntene er oppdatert. Dette vil ikke gjenspeile seg i Oppdaterte Bilag. Du risikerer dermed et avvik i utskriftene dine.

Dersom du for eksempel kun trenger hovedbokstransaksjonene som er avdelingsmerket, vil jeg anbefale å skrive ut kontoutskrifter med utvalg på aktuell avdeling i stedet for posteringsjournaler.

Lykke til! 

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"