Mine områder
Hjelp
Anders Kringsjaa
CONTRIBUTOR ***

Registrere svinn / uttak av produkter til eget bruk

av Anders Kringsjaa

Hei.

 

Er det noen som har tips til hvordan vi enkelt kan registrere svinn i VB?

 

Vi har en del lagerførte produkter vi bruker internt hos oss, men foreløpig har vi kun satt alle produktene som er brukt internt i en ordre vi har kalt "eget bruk"

 

 

3 SVAR 3

av Per Øyvind Trydal

Du kan bruke korreksjonsordre i Visma til å korrigere lagerbeholdning og kostpriser. Om du ønsker å legge inn en årsake til korreksjonen per ordrelinje så kan du bruke et av Transaksjonsgruppe feltene og velge blant noe forhåndsdefinerte verdier som du selv legger inn i tekst tabellen. Du kan også bruke et av transopplysningsfeltene (1-4) og skrive inn fritekst (maks 40 tegn).

 

Eget skjermbilde i standardoppsettet til Visma for å opprette korr.ordre

Skjermbilde.JPG

Gi gjerne en "like" om du synes svaret var nyttig og "Godta som løsning" hvis jeg besvarte spørsmålet ditt. Dette hjelper andre i Community

av Per Øyvind Trydal

Hei, ifm internt forbruk så er vel det enkleste å lage en salgsordre til seg selv som man fakturerer/bokfører. Utsalgsrabatt kan settes til 100%. Da får man bokført kostnader, varene tas ut av lager,.....

 

Gi gjerne en "like" om du synes svaret var nyttig og "Godta som løsning" hvis jeg besvarte spørsmålet ditt. Dette hjelper andre i Community
Anders Kringsjaa
CONTRIBUTOR ***

Det er det vi foreløpig har gjort. Satt opp ordre til oss selv og ferdigmeldt det vi tar ut til eget bruk, men under transaksjonstype i salgsordre er det også en mulighet til å bruke en annen kategori som f.eks. tap. Kan denne også brukes til svinn? og så er det også forskjellige grunner til registrert svinn. Er det muligheter til å få skrevet i et felt pr. linje hva slags type svinn det er?

 

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"