Mine områder
Hjelp
Anonymous
Ikke relevant

Remittering til leverandør i utlandet

av Anonymous

Hei!  Trenger en mal for hva som må registreres og hvor, for at man skal kunne remittere en utenlandsk leverandør.

6 SVAR 6
Christine Stryken
CHAMPION *

av Christine Stryken

Takk for hjelpen. Tror jeg må ta dette med forhandler, for jeg får ikke lov å lagre når jeg har satt de to hakene under landbehandling.

 

Takk for at du prøvde 🙂

Tone Astrid Hjartsjø1
CONTRIBUTOR **

av Tone Astrid Hjartsjø1

Hei,

Driver visst å prøve å lære bort ting jeg ikke kan her.. IBAN skal legges inn i bankkonto, men for å kunne gjøre det må du huke av i feltet "Landbeh" for Unntas Bankkonto og Iban kontroll. Dette feltet hentes ved å hente inn kolonne, velge underliggende tabell Land, for så å velge Landbeh.

Beklager, er ikke så dreven på utenlandsremittering, visste bare at det var en måte å hente fra IBAN på, men ser jo nå at en ikke får lagt noe inn i det feltet.

Ser og at det er en del andre felt som må legges inn, bla a Dekl. kode og deklarasjonstekst. 

Sorry, var visst ikke så mye hjelp i dette likevel. 🙂

 

Tone A

Christine Stryken
CHAMPION *

av Christine Stryken

Takk fo rsvar. Vet du om det er noen måte man må skrive IBAN på? Jeg har prøvd med mellomrom for hvert 4. siffer og uten mellomrom i det hele tatt, men det fungerer ikke...

Tone Astrid Hjartsjø1
CONTRIBUTOR **

av Tone Astrid Hjartsjø1

Hei,

Er egne felt som heter IBAN og Swiftkode, men litt krøkkete å få fram i bildet.

Velg hent fram kolonne (Ctrl + U) og dobbelklikk på underliggende tabell "Bankforbindelse", da vil du under "Skjulte kolonner" til venstre få IBAN og Swift opp som mulige valg.

 

 

Christine Stryken
CHAMPION *

av Christine Stryken

Satser på at noen plukker opp denne selvom tråden er gammel.

 

Legger jeg inn IBAN i Bankkonto-feltet?

Heidi Høgmo Jakobsen
CONTRIBUTOR ***

av Heidi Høgmo Jakobsen

Hei

Hent opp feltet Lev.pref og huk av for utenlandsremittering, og så må du selvfølgelig legge inn IBAN og SWIFT.

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"