Mine områder
Hjelp
Trine Bjørntvedt
CONTRIBUTOR **

Repeterende faktura

av Trine Bjørntvedt

Går det an å sette opp repeterende faktura i Visma Business?

4 SVAR 4
Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Dersom du skal skrive ut ordrebekreftelse fra linjene som blir generert av Tid til neste, så må du være oppmerksom på at disse ikke er Akseptert av oss (se Ordrelinjestatus). Det betyr at du må bruke behandling-valget Bekreftet før du skriver ut ordrebekreftelsen. 

Mikael Björk
PARTNER

av Mikael Björk

Helt rätt Frode.

Men jag har aldrig stött på det scenariot. Har man ett avtal som löper så gör man eventuellt ett ordererkännande första gången sen behövs inte det varje månad. 

Men det kan ju finns tillfällen då det hanteras annorlunda.


_______________
Mikael Björk
VD / CEO
Traventus AB



Customer Success Partner of the Year
Mikael Björk
PARTNER

av Mikael Björk

Så här svarade jag i det svenska forumet.

 

Om du på en orderrad skriver in ett Trans.Datum t.ex 2019-12-01 och sedan i fältet Tid till nästa väljer 1. Då kommer orderraden vara tillgänglig för att "frisläppas" om du gör enligt nedan "filtrering" i fönster. När du sedan fakturerar den frisläppta raden så kommer en ny orderrad skapas med 2020-01-01. Och så håller den på tids du tar bort 1 i tid till nästa på sista raden som är skapad, detta om du vill avsluta faktureringen. 

2019-11-25_11-06-22 (1).png

 

Om du vill att benämning ska byta namn så får man skapa en "trigger" som gör detta i bakgrunden när man sparar raden. Detta hjälper gärna er partner er med.

2019-11-25_10-54-28 (1).png

 

Bör också nämnas att i senare versioner av Visma Business så kan man göra detta helt med automatik inne i Visma Business med en funktion som heter Jobb. 


_______________
Mikael Björk
VD / CEO
Traventus AB



Customer Success Partner of the Year
Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei

 

Ja, ved å ta frem feltet som heter "Tid til neste" på ordrelinjene. Sett inn antall måneder til neste fakturering. Når du godkjenner utskrift av faktura så vil det bli dannet en ordrelinje som har Trans.dato for neste fakturadato. 

På produktet (og overstyres på ordrelinja) så kan du sette behandlingsmåter som påvirker behandlingen (se vedlegg).

NB pass på at utskriftsvinuet for faktura har et utvalg på ordrelinjene på Trans.dato, ellers vi neste faktura komme ut umiddelbart. 

Jeg synes også det er litt dumt at det ikke er noen felt i Ordrehodet som sier når neste fakturadato er - dette kan din forhandler hjelpe deg med ved å gjøre en enkel SQL kode som setter en dato ordre-tabellen. På denne måten er det også enklere å bare vise ordre som er klar for fakturering. Jeg liker også å markere disse ordrene med egen gruppe slik at de er enkle å kunne vise i egne skjermbilder.

 

Et tips er også å opprette en Enhet som heter f.eks mnd  slik at faktura blir mer informativ.

 

Håper dette av vart til nytte.

 

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"